Köpa årsvis?
Någon som handlar förbrukningsvaror för ett år lltså köper allt man behöver för ett år osv?
I den utsträckning jag kan gör jag det. Men det kan vara svårt med utrymme och pengar. Är student och då är ju både ekonomi och utrymme begränsat.
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
okej Ja de kostar ju mycet på en gång men å andra sidan kostar ju tiden man spenderar i affären också lite. Ska årshandla på ullared iaf försöka. Ska börja någon gång i sommar.
Bor i göteborg så de är inte fasligt långt.
och har skrivit upp allt jag kommer på och sen räknat hur mycket jag behöver av allt, sen räknat hur mycket som kan vara framme på respektive ställe och sen räknat på hur många saker jag behöver av alla saker och köpt lådor som jag tror får plats. dem sakerna som är för höga får jag ställa bredvid tillsammans med hushållspappren.
Fler lådor får nog plats men får se hur rätt jag har räknat och så får ja reglera de.
Kattsand köper jag så det räcker i lite över ett år. Då köper jag en hel pall och får den levererad rakt in i garaget. Smidigt och bra. Annars så blir det mer att jag köper för ett par månader (typ toa och hushållspapper), utrymmet finns inte för att förvara en hel årsförbrukning.
okej. Ibland är ju förvaring svårt att få till.