Färgförslag
När jag flyttade in var mitt sovrum blått, den värsta färg jag vet. Tyvärr var just tapeten därinne så fin så jag inte fick omtapetserat. Så nu ska jag måla om.
Resten av väggarna i lägenheten går i olika gröna och beige nyanser, så jag vill gärna hålla mig till den färgskalan men mest åt det beige och bruna hållet. Möblerna i sovrummet är vitbetsade.
Kommer nog bli en beige eller brun nyans på väggarna, men skulle vilja ha en fondvägg. Vet dock inte alls i vilken färg och/eller om den ska vara mönstrad eller ej. Förslag? =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja mönstrad fondvägg är ju döläckert.. men sen kan du ju också ha typ "latte" färgade väggar och en vägg med en härlig stark färg som du gillar.. tex en stark grön då? eller vad du nu gillar.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tycker nog att det kan vara riktigt snyggt att ha en tapetfondvägg, med ett häftigt möster som man inte skulle "klara av " om det gällde alla rummets väggar. Jag tycker att det finns hur mycket snygga både 50-tals, 60-tals och 70-tals inspirerade på markanden just nu.
Dessutom tycker jag du är rätt ute när du vill att alla rummen skall "hänga ihop" på ett eller annat sätt färgmässigt.
Tex boråstapeter Etage 2157 tycker jag är ursnygg. Bilden är hämtad från Boråstapeters hemsida och är altså inte någon bild jag själv tagit.
Lycka till och visa gärna en bild på hur det blivit när du bestämt dig för hur du skall göra.
Tack för tipsen! 
Kan knappt vänta tills jag får börja! Kommer bilder när det är klart!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar