Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3378 ggr
Royalz
0

Flytta hemifrån

Jag ska flytta hemifrån om ca 1 månad om jag får lägenheten.

Men vilka möbler är det man behöver? Typ ex säng, soffa, soffbord osv..

Inte allt smått nu utan dom stora möblerna.

Halvdansken
0

Eh… ja?

Det är ju upp till var och en och hur stor lägenhet man har. Jag ska tex ha 5 meter bokhylla, däremot inget köksbord eftersom jag nästan alltid äter vid TVn eller datorn. Stort skrivbord är därmed nödvändigt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Fridaybrew
0

Ofta när man flyttar hemifrån så är det så att man får prioritera olika saker då man kanske inte har råd med allt som behövs nytt, eller kanske inte ens har råd med allt begagnat iaf inte i ett svep.

Min lista nytt eller begagnat gör man som man vill.

Säng Ta med den du har nu är oftast smidigast så man kan bo in sig och se om en större passar senare eller så.

Kontorsbord för studier helst stort så kan man ha plats att äta och plugga samtidigt plus dator =) Kontorsgrejer finns det hur mycket bra fynd som heslt på blocket tex då många kontor vill bara blia av med grejerna. Tex jag fyndade ett dubbelbord som är som ett L + stola + två flyttlådor pärmar med plastfickor + 2000 kuvert allt det fick jag för 350 kr hemlevererat av ett företag =)

Soffa som är tillräckligt stor för kompisar på besök och ha mysiga filmkvällar. Också många bra fynd på blocket. Sen syr man eget överdrag till så har man den som man vill och fräsch för billig peng.

Sen beror det på hur stort man har det om man vill ha ett vanligt köksbord eller om man tar en mindre lite mer som en minibar med snygga pallar till.  Bor man riktigt trångt finns det sånna bord som man fäller ner och tar ingen plats alls när man inte använder det =)

Själv så föredrar jag att äta framför tvn på ett vardagsrumsbord med bra höjd.

Kontorsstol

TV Ju större desto bättre man vänjer sig snabbare än man anar =)

Bokhylla

Ikea är verkligen bra att promenera igenom för inspiration, sen kan man söka på blocket på just det man vill ha så kanske man får råd med allt man behöver eller tom får lite buffert över.

Men Det finns egentligen få måsten utöver  säng. Ha inte för bråttom låt lägenheten tala om vad som är bäst =) Ibland tar det ett tag innan man kommer på hur mna vill ha det och då är det trist om man just köpt massa nytt.

/Fridaybrew

Åsa S
0

Finns ju mycket man kan få till hyfsat pris finns många secondhandställen typ myrorna som kan ha riktigt snygga grejer för bara några hundralappar.

+Har man tur kan man ju hitta saker gratis på rensavinden.nu

En säng är väl det absolut nödvändigaste, första veckorna jag bodde i min nya lägenhet sov jag på en luftmadrass och hade köksbord och stolar resten av möblerna kom ca 2v senare då jag kunde få hjälp med flytten och det funkade utmärkt man kan bo ganska spartanskt i början man måste inte köpa allt på en gång.