Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3521 ggr
mariatingsund
0

om gräsklippningsvanor

Ni som bor i villaområde, eller i villa och har grannar, eller i marklegenhet där det behövs klippa gräs, när klilpper ni gräset?

Försöker ni klara av en vardagskväll eller väntar ni på helgen? Vilket klockslag?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det skulle visst bli "marklägenhet" och "klipper", ursäkta för felen.

Farwuq
0

Om man har vanlig "mekanisk", klippare så brukar det inte spela någon större roll, alla har inte dieseldrivna åbäken.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mariatingsund
0

tack för påpekandet, det är sant, men jag vill gärna höra deras vanor som har gräsklippare MED oväsen.

Halvdansken
1

Vi bor på landet och folk klipper gräs, kör traktor, använder motorsåg, röjer buskar, plogar, harvar osv när de vill. Vadå helg? Det handlar om att ha tid, eller att det är bra väder.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maja
1

Lite svåra svarsalternativ. Klipper gräset alla dagar i veckan, från kl. 8-9 på morgonen till kl. 22-23 på kvällen. :)

kickboard
0

Automowern kör dag och natt, helg som vardag utan oväsen.

[Asta]
0

Jag skulle velat kryssa i två alterntiv, vardagkvällar, dock inte så sent och dagtid på helgen. De flesta andra gör så här också och jag tycker att ingen har kört tidigt på morgonen som jag har hört det.

PogoPedagog
0

vilken tid som helst, bor på landet och klipper med handjagare.

Maria
0

Bor i radhus och har nästan ingen gräsmatta kvar. Kanske 5 kvadrat cirka. Klipper med en elektrisk trimmer.

Klipper vardagkvällar och helger. De flesta hos oss har handjagare på grund av att mattorna är så små.

Annars så tas det ganska bra hänsyn med annat som låter.

/Maria

mariatingsund
0

Vi själva klipper aldrig söndagar eller efter klockan 8 på vardagskvällar. Vi bor i ett lugnt område med bara några nära grannar och har hänsyn till barn o gamla som bör häromkring.

Maria
0

Jag upplever att barnfamiljer och gamla är de som tar minst hänsynFlört

/Maria

[Asta]
0

#11 - kan hålla med lite där. Är det någon som kör igång en lördag-söndagmorgon klockan sju så skulle jag satsa på någon från de båda grupperna.

Jag har inte något emot om någon klipper gräs en söndag. Folk jobbar ju. Kan inte påstå att jag störs speciellt mycket av gräsklippning såvida de inte börjar tidigt på morgonen lördag-söndag. Häromkring tycker jag också folk sköter sig bra. Vi bor i ett område med gamla hus så det renoveras ju en hel del, men även här tycker jag att folk sköter sig bra. det är sällan det körs igång supertidigt lediga dagar.

dolfen
0

Jag kryssade i ett av mig slumpvis valt svar.

Om det var varmt och soligt, väntade jag tills ett visst träds skugga skulle falla lagom mycket på gräsmattan.

Alternativ två var att klippa gräset någon gång under en mulen dag.

OT - När det gäller gödning, spred jag ut det helst när det skulle regna (eller precis hade börjat regna).

Linnea
0

Här klipps det när det behövs, spelar ingen roll om det är vardag eller helg men sena kvällar blir det inte.

Skynda långsamt så går det fortare.

dolfen
0

För inte så länge sedan hade de ett inslag i en nyhetssändning som handlade om att soldrivna (självgående) klippare orsakade ett brummande ljud för de med hörapparat.

Jag vet att en som hade hörapparat upplevde en elklippare (sladd) med större obehag än en soppa-drickande klippare.

Branneli
0

Inte skitkul när en granne drar igång en motorklippare, när vi grillar en kväll & har trevlligt umgänge med vänner Rynkar på näsan.

Kommunen klipper ju gärna kl tidigt på morgonen under vardagar, likaså hsb;s vaktmästare.

De flesta tar hänsyn & det tycker jag om Cool