Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 7335 ggr
Zabbio
0

Så LÄTTAD!

Äntligen är det klart!

Lägenheten är städad, besiktigad, godkänd och nycklarna lämnade!

Har oroat mig för den där besiktningen i flera månader nu.. ''kommer det vara städat nog? Hittar dom nåt jag måste betala för?'' osv.. Min ekonomi ligger ju i kras, lever på studiebidrag och två arbetspass i månaden.. från att ha haft 13-14 000kr ut per månad. :3

Men ingenting att anmärka på och inga extra avgifter! Så skönt! Nu väntar jag bara på elräkning och bredbandsräkning också, så kan jag lämna det helt bakom mig, slappna av och spara mina slantar till det jag behöver.. som mat, bensin, ridlektioner och ev. spara till en ny sadel… och betala elen hemma förståss.

Har ju flyttat hem igen och vill faktiskt göra lite rätt för mig.. hyran ändras ju inte för att jag också bor på gården, men elräkningen höjs ju.. plus att jag redan lånat 4000 av pappa för att köpa en ugn och så, så att jag får mitt eget kök här.. Känns viktigt att själv ha hand om min mat och så, blir mindre bo hemma och mer hyra egen lägenhet då.. :3 Har egen hall och ytterdörr, två 'rum' avdelat med ett skynke, eget kök och delat badrum. Nu ska jag bara få pappa att sluta mata min hund också.. häromdagen ursäktade han en dubbelmatning med ''men du får väl säga till när du ger  honom mat..''.. tycker det är bättre om han helt enkelt litar på at jag sköter om min vovve.. O_o; Men, men, allt annat är bra och efter hur det har gått kan jag knappast önska mig nåt bättre :)

Men så otroligt skönt att ha lämnat lägenheten helt och hållet nu! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Linnea
0

Så skönt! Då får vi hoppas att din ekonomi blir bättre nu.

Skynda långsamt så går det fortare.

parsley
0

Hyresvärdar kan vara  otroligt petiga när det gäller städning.

mariatingsund
0

Hoppas du kom ihåg säga upp allting så du inte drabbas av något sådant i efterhand. Jag bodde i en lägenhet en gång och glömde elen eller värmen, så fick jag betala 3 månaders extra utan att jag bodde där, DET tyckte jag var orättvist eftersom det flyttade in folk som förbrukade det.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Zabbio
0

Har sagt upp både el och bredband, värme och vatten ingick i hyran :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.