Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 6482 ggr
RedPoison
0

Onormalt slitage?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag och min sambo skall flytta till en studentlägenhet på 25 kvm och för att få plats med alla våra saker (flyttar från ett större boende) behöver vi bygga upp sängen för förvaring under.

Då sängen bara får plats i ett hörn så tänkte vi skruva upp två reglar, en i huvudändan och en efter långsidan under sängen, 1,5 meter upp på väggen och sedan ställa två byråer under fotändan.

På motsatta väggen av sängen så tänkte vi skruva upp en bänkskiva på väggen att ha som skrivbord och matplats samt IKEA´s bestå väggskåp ovanför hela bänkskivan. Jag vill ha bänkskivan på väggen för att få det lättstädat, som om det går är väl en anna femma :)

Min fråga är då om det kan räknas som onormalt slitage att skruva upp reglar så?

Är det onormalt slitage att skruva upp bänkskiva med överskåp?

Maria
0

Det bästa är att höra med hyresvärden eller hyresgästföreningen tror jag.

/Maria

RedPoison
0

Jo, det är ju sant. Det är bara så svårt att få tag på dem. Och när man väl får tag på dem så kan den personen inte svara. Så då blir vi ombedda att söka någon annan som inte är inne för tillfället :P

När vi får tag på dem tänkte vi be dem skriva på ett papper om att vi har frågat om lov att skruva upp reglarna så att de inte kan ändra sig när vi ska flytta, det är väl en bra idé?

Tom
0

Som jag uppfattar det är det egentligen bara några skruvhål som blir kvar när ni flyttar och de är ju enkla att spackla igen om det skulle behövas när ni flyttar.

Tom

[Asta]
0

Jag tror att det är ganska viktigt att ni kollar med hyresvärden. I just studentlägenheter är det ibland extra hårda regler. Jag bodde tex i ett studentrum i Lund där man inte ens fick göra hål fö ratt sätta upp tavlor. Allting skulle hängas på en tavellist upp i taket.

Det är väldigt vettigt att be dem skriva ett papper.