Viktigaste möbeln?
Skulle vilja veta vilken som är den viktigaste möbeln/ maskinen i erat hem? Om ni fick välja en pryl ur hemmet som ni inte kan klara er utan vilken blir det då??
Jag skulle helt klart välja Datorn. :)
Skulle kunna sitta och sova på marken, bara jag har min data. Haha. vilken nörd jag är :P

Datorn. Digitalkameran. Tvättmaskinen.
Om det vore klokt att välja i den ordningen är en annan fråga ;)

Kaffebryggaren
Jag måste nog oxå säga datorn - då har man ju möjlighet att få ljud och bild och kontakt med yttervärlden…!!
Sängen helt klart. Det är så viktigt att sova bra .
Jag säger sängen jag oxå för om jag inte hade en bra säng skulle jag inte fungera bra som människa , och så datan såklart.
Ajo. sängen är rätt viktig i och för sig. Men datorn är roligare :P
Just nu är det väl uppvärmningen/elementen. Hade vi inte någon uppvärmning skulle det vara -10 grader inne hos oss just nu och då hade jag inte brytt mig så mycket om min säng.
Tom
Sängen/Datorn !
Jag kan inte välja ut den viktigaste,
men helt klart är köksbordet det mest oanvända…
max 3-4 frukostar och bara 1 middag har jag ätit där på ca 10 år… Det har blivit till en avläggningsyta för nycklar osv.
#10: vart äter du middag då? och fukodt?? framför tvn?
#10 Mitt köksbord är nog en av de mest använda möblerna. Sex personer äter så gott som alla måltider och mellanmål där. Dessutom gör barnen läxor där och målar med vattenfärg, och pysslar med allehanda projekt, och…
:-)
#12 Samma här, därför unnade vi oss ett nytt köksbord nu när vi flyttade efter 20 år med barn…
Numer pensionär i Nynäshamn
#10 Inga nycklar på bordet…. det betyder otur
Zari. bäst att säga det fyra gånger så att han verkligen fattar ;)
Nej, sju gånger - annars betyder det otur… ;-)

Våran stora hästen säng 210cm som rymmer hela familjen, den skulle vi inte vilja vara utan.

Sängen och köksmöbler, kaffebryggare och dator räknar jag inte till möbler!
Stefan - Modellbyggare
#21, Det stod möbel/maskinen…
Tom
#17, Vem tror på sådant? Jag har aldrig lagt mina nyycklar på ngt annat än bord!
#17, Vem tror på sådant? Jag har aldrig lagt mina nyycklar på ngt annat än bord!
Toaletten är väll viktigast de går väll som möbel eller maskin lr.
#26: jupp. men skita bekvämt är väl inte viktigare än att sova bekvämt?
Host..gör du inte dina behov sover man inte så söt i sängen heller lr
#11 jag äter ibland i min ateljé och ibland på kontoret läsandes nyheterna framför datorn, och ibland vid nyheterna på tv eller radio.
#14 jag tror inte på det där skrocket om inga nycklar direkt på bordet. Antar att det mest är för att man inte ska repa skivan ;)
men det ligger ju pengar, kvitton, magasin och annat där, som jag lägger nycklarna på…
#28 med en potta eller bedpan så kan man göra sina behov i sängen ;)
29#

Maskin - Datorn….Möbeln - Sängen
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#31, Precis :D

#21 Då är jag lite nyfiken - vad räknar du in under kategorin "möbler"? Du namngav ju faktiskt köksinredningen som möbler.
Jag säger också sängen. Sover inte jag, då funkar inte jag. Alltså har jag ingen användning av allt annat om jag inte får sova. Enkel matematik som till o med jag kan räkna ut =)

#34 köksmöbler är för mig köksstolar och köksbord allt övrigt som är fastmonterat i golv vägg och tak som köksskåp bänkskivor m.m. är fast inredning (som man t.ex. inte tar med sig om man byter bostad!) Köksinredning i min bemärkelse nämner jag aldrig i inlägget.
Svaret i #21 är beroende på att jag läste rubriken, men inte texten lika noga i #0, vilket Tom påpekade i #22
Stefan - Modellbyggare

#35 Och i min bemärkelse så va "köksinredning" samma sak som "köksmöbler". Allt kan tolkas på flera olika sätt. Jag blev bara nyfiken på hur du såg på saken. Tack för svaret =)

#36 ja, frågar man inte, så får man ju inga svar 
Stefan - Modellbyggare

Nu när man är trött, fet och gammal, som Täppas Fågelberg hade repeterat i sin radiopratarserie, så tycker jag nog att trappräcke tar en rätt viktig plats i ens liv, speciellt när man är på väg från sängen från övervåningen ner till köket och kaffebryggaren på en tidig morgon. 
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Och nu när jag fick fundera lite, så tycker jag att fönster spelar också rätt så stor roll. Man blir glad ibland när kärleken ligger i luften. Se bild, det är det jag ser på morgnarna genom köksfönstret
Sängen är jag beroende av. Med barn i huset så värderar jag tvättmaskinen högst av maskiner.
#38, Fina trappräcken!
Inte för att jag hade väntat mig någonting annat hemma hos dig, men ändå 
Tom

Tack så mycket! Jag gillar påverka, och eftersom vi renoverade, så gjorde jag motivet på glas med samma blomma som finns i den jugendinspirerande tapeten som jag var överlycklig att hitta.

mariatingsund - Jag älskar dina räcken! Alla bilder du visar blir jag helt frälst i!!!! =)
Maria, Etsar eller blästrar du?
Tom

Jag blästrar fast efteråt går jag över med både gravyrstift och polerstift då blir motivet levande.

Som detta fönster, fast det hänger inte hos mig, jag gjorde det på beställning och det finns nere i Lund eller Malmö nånstans. Fotade som hastighast över mattan jag har på bordet närjag graverar, därav luddet bakom glaset. Men tro inte att jag blästrar alltihop, jag självklart handgraverar allt annat.
#46, Jag förstår att det ligger en del tid bakom ett sånt snyggt motiv. Hur lång tid tar det ungefär?
Tom

hemlis
. Ibland en heldag, iblandhälften, ibland en vecka, beror på hur jag fungerar. Det är bara två gånger jag gick på bett, båda gångerna skulle jag gravera porträtt av djur, och det till bästisar. Då ville jag absolut lyckas och jag körde igång så krampaktigt så jag var tvungen skrota glasbiten, börja på nytt och lyckas på bara någon timme. Men lägger vi ihop tiden, då blev det en vecka… inget man tar timlön för direkt. Jag brukar komma överens med kund om slutpriset innan jag börjar, så ingen ska lida.
Det låter sunt. Man kan inte skapa konst under tidspress. men det tar i alla fall en viss tid.
Tom