Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 2502 ggr
[louise80]
0

fast telefoni

fick min faktura i januari, där framkommer ett nr som inte ens existerar. Det är ringt många gånger under en period med samtal upp på 9timmar. jag har ingen aning om vad detta är för nr och jag har aldrig ringt det!!!! men telefon bolaget vill inte hjälpa mig det enda dom har att säga är att jag har något kopplat till telefonen och det enda jag har är mitt bredband

Det är fanimej för jävligt!!!!!! Är det någon som hört talas om detta innan?????

ElStar
0

Nej bara att dom tycker att räkningarna är lite höga fast dom knappt ringer. Men tror inte att dom tittat på vilka nummer som ringts upp.

Har du själv kontrollerat upp vem som har telefonnr? Är det någon vän till dig som lånat din telefon osv?

Tom
0

Vad är det för nummer?

Har du telia eller någon annan operatör? Om du har telia borde de ta tag i problemet och utreda vad som är fel.

Tom

modmaker
0

#2. ..och om det inte är Telia så är det ingen som behöver ta tag i det då, eller vad menar du?

Flört

[louise80]
0

jag har glocalnet och har aldrig blivit så otrevligt bemött!!!!! använder knappt min hemtel då jag aldrig är hemma och det är ingen annan som varit där heller.

Inte ens glocalnet vet vad det är för nr eller var det kommer ifrån, och skyller på att jag har något larm eller något kopplat till tel, det enda jag har i jacket är bredband och tel.

Tom
0

#3, Behöver och behöver. Det är ingen som tar sitt ansvar om man inte har telia. Telia vill såklart inte reda ut problem som orsakats hos personer som inte är kunder hos dem och de andra leverantörerna verkar inte ha kunskap eller vilja att göra någonting.

#4, Kan du skriva ut numret?

Tom

[louise80]
0

här är numret 0852705589

Niklas
0

Numret går till Sprays modempool. Har du varit kund där tidigare?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[louise80]
0

nej det har jag inte

[louise80]
0

jag har ju bredband, hur kan det komma sig då

Niklas
0

Ingen aning. Har du något modem i datorn?

Vänliga hälsningar

Niklas

[louise80]
0

ja det har jag men använder inte det och har aldrig gjort heller

Niklas
0

#11: Jag tänkte att du kanske har fått in något program som automatiskt ringer upp Spray medmodemet (om det är inkopplat till telejacket).

Vänliga hälsningar

Niklas

[louise80]
0

jag fick något konstigt på min dator ungefär under den perioden kan det ha med det att göra.

Tom
0

Det kan det absolut. Har du någon telesladd inkopplad till datorn överhuvudtaget eller hade du det då?

Tom

[louise80]
0

ja det hade jag nog

Tom
0

Då verkar det som att du har hittat felet. Bara att beklaga att du råkat koppla upp dig via modem istället för via ditt bredband. Märkte du inte att det gick långsamt?

Du har väl dragit ut den sladden nu?

Tom

Niklas
0

Kolla att du inte har några fjärranslutningar som du inte behöver i datorn.

Vänliga hälsningar

Niklas

Tom
0

#17, Det är enklare att bara dra ur sladden… =)

Tom

[louise80]
0

det är sladden till bredbandet som sitter i……