försäkring
till vår första egna hus, svårt att välja bolag. Hjälp
Vi har Trygg Hansa och det har fungerat bra. Vilka har ni använt tidigare för hemförsäkring?
Vänliga hälsningar
Niklas

Det beror på så mycket.
Vi har haft Aktsam både för bil och hus och det funkar oxå bra.
men mina föräldrar hade ett bolag som heter Samspar eller Sockenbolagen som skulle fungera bra och gett skenet av att vara ett lokalt/utlokaliserat bolag.
det vill jag varna för: de har problem med att "ragga" personal och vid en vattenskada det dröjde flera månader tills de ö.h. har börjat "titta på ärendet". Köket var utrivet i flera månader!
sen till råga på allt de har bråkat om 5-6000 kronor när det gäller tapetseringen av köket, när det hela gått loss på 30-40-tusen.
Annars Länsförsäkringar brukar funak bra just för att de jobbar lokalt.
Jag har Länsförsäkringar och nu när jag har fått en översvämning i hela källaren vill de inte hjälpa till. De bara skyller på att det är kommunens fel och därför struntar de i mig.
Jag har ändå en tilläggsförsäkring som ska eliminera självrisken vid "Läckage genom utifrån kommande översvämning"…
Ni får själva fundera ut om ni tror att jag känner att försäkringsbolaget har fullföljt sin plikt eller inte i det här fallet.
Tom
PS. Sa jag att det var Länsförsäkringar det gällde…? ;-)
Har Länsförsäkringar. Har bara betalat premier men aldrig utnyttjat dem. Får väl hoppas att det aldrig behövs….
När vi skulle teckan försäkringen så var det bara det bolaget som var villiga att ta en lantbruksenhet med tillhörande ekonomibyggnader, så valet var enkelt ;-).
#3: Fast är det inte de som ska företräda dig då mot kommunen? Så har jag uppfattat försäkringsbolagens roll.
Vänliga hälsningar
Niklas
#5, Mmm, ska…
Tom

verkar som att alla försäkringsbolag är bra så länge du betalar premien.
men när de ska hjälpa dig? 
vi fick översvämning i lördags i källaren.
det är vansinnigt vått på vår baksida. vi har jordvärme och där rören går in släppte tätningen… ja.. vattnet droppade inte in.. utan det rann på gränsen till sprutade.. vi upptäkte som tur är det rätt snabbt och fick torkat upp och tätat om provisoriskt.. men.. lite skador har det blivit… som golvmattor och lite till..
men.. Länsförsäkringar vill inte hjälpa till här..