Text på vägg
Jag är i full gång att måla om min fondvägg på mitt rum till en mörkgråbrun färg, och på denna vägg vill jag (i en ljus, beige nyans) skriva:
"Open your eyes It's only the real world"
Frågan är vilket sätt som är det bästa vad gäller få till denna text? Jag är perfektionist och vet EXAKT hur jag vill att texten ska se ut och vilken struktur den ska ha (se bild), därför nöjer jag mig inte med vad som helst
Dessutom är texten otroligt viktig för mig och jag vill verkligen att det ska bli bra.
Jag har övervägt ett par alternativ:
1. PLASTFILM
Man kan designa och fixa helt egen plastfilm, som man sedan beställer hem och stryker på väggen så är det färdigt. Mycket smidigt och man kan få det exakt som man vill ha det + man kan ta bort det när man flyttar. Dock finns det endast i USA vad jag vet = dyrt med frakt.2. BOKSTAVSCHABLONER
Man tar en bokstav i taget, sätter fast på väggen och målar dit. Dock lätt att det blir skevt och fult och som sagt, jag vill ha det perfekt… Haha.3. SPECIALGJORD SCHABLON
Har hittat ett ställe där man kan få specialgjorda schabloner om man bara berättar hur man vill ha dem. Dessa måste dock projiceras upp på väggen och vi har ingen projektor.
Har ni andra förslag? Tankar, idéer? Dela mer än gärna med er!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Om jag får föreslå en ändring? Skriv inte it's skriv ut det som it is. It's (that's, let's, won't …) är ett ganska slarvigt skrivsätt, mer talspråk. Om man ska ha det som en dekoration, så är det snyggare med korrekt engelska.
Mitt "sånt" favoritcitat är "Be realistic, expect a miracle". Det är från en bok (och en kurs) heter just A course in miracles. En New Age kompis gick den.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Citatet är från en låt av mitt favoritband som betyder mycket för mig, eftersom jag vet innebörden tycker jag det är snyggare med it's, men tack ändå. :)

Ok, i så fall är det en annan sak, jag trodde att det var nåt du själv klurat ut.
Vilken skyltmaker som helst fixar nog din text utan problem. Antingen som schablon eller som fördig text att klistra upp.

projektor kan du garanterat låna på din skola.. eller en overhead.
Tack hörni, har fått ett erbjudande att köpa självhäftande, specialgjord folie av en medlem här inne, så det löste sig! :)
#1 Forutom vilken engelsman som helst skulle skratta om du sa det. Det ar inte inkorrekt engelska pa nagot satt att skriva "it's".
"Riktig" engelska lar du dig inte i skolan utan genom att leva dar, eftersom ett sprak ar levande och inte bara finns till. Skolengelska ar ganska irriterande precis som overkorrekt gammalsvenska ar irriterande.

Ja, och eftersom jag levt och jobbat i engelsktalande länderi många år och nu jobbar till 50% "på engelska" (med Indien) så vet jag att man inte skriver it's om det ska vara korrekt. I början när jag skrev så i rapporter på jobb tex, så fick jag bock i kanten av min chef.

Jag ser inget fel i det, det är klart att i riktig engelska skriver man it is, men just iom att man skriver It`s förändrar man det strikta obligatoriska till "lätt konversation", jag skulle nog inte heller skriva It is trots att det är det som är det korrekta. Kan man skriva hajar du istf fattar du, då kan man skriva it`s. Hoppas ni förstår vad jag menar, även om jag kom med ett taskigt exempel.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Det kan hända att jag tillhör den gamla skolan. Jag begriper inte sms-språk heller 
Kanske det ar annorlunda i Indien, men i England har jag aldrig hort talas om att det skulle klassas som samre engelska for att man forkortar ord.
Vad ar "riktig" engelska da? 100% korrekt skolengelska? Har aldrig stott pa det hos nagon i England utan endast hos de som faktiskt inte bott i landet utan har lart sig spraket via skola/textbocker eller liknande.
Menar inte att vara elak nu, utan bara beratta hur jag upplever det med tanke pa att jag har ena foten i England och endast snackar engelska hemma.
Ar "t.ex." eller "bl.a." inkorrekt svenska for er ocksa? Ska man skriva "till exempel" och "bland annat" for att man ska kunna klassa det som riktig svenska?
#1, På svenska ska man ska i möjligaste mån undvika förkortningar om man är intresserad av att så många som möjligt ska kunna ta del av det man skriver och om man vill uppfattas seriöst. Men det är helt upp till var och en att skriva som man vill.
Jag försöker undvika förkortningar.
Jag skulle utan tvekan skrivit väggordet med it's eftersom det är ett citat och eftersom det ser mycket snyggare ut.
Tom