Droppande kran
Och jag som trodde att du var förkyld!
Jag vet inte hur man byter den, men tänk på att inte dra åt kranen för hårt efter att du bytt packningen - då får du snart byta igen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Det ser ut som en engreppsblandare med keramikpackning. Det är inte meningen att man ska byta dem. De ska hålla kranens livslängd. Om det kommer smyts typ avlagringar från rören kan de gå sönder i alla fall. Byta kran är faktiskt ofta billigare.
Tom
#2: Hmm. Ny blandare. Det låter dyrt…
Mvh // Johan

Det behöver inte kosta så mycket http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=82664985&pf_id=SE-431035&dept_id=SE-431
Glöm inte att stänga av vattnet innan bara :-)
Ikea har prisvärda blandare. De är inte alls som de var för ett antal år sen. Jag köpte ny köksblandare på Ikea i somras. De hade just bytt prislista så min var felprissatt och kostade mindre än motsvarande utan diskmaskinskoppling. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
#4: Tack för tipset. Det var ju betydligt billigare än jag väntat mig. Klarar en ohändig typ som jag av att installera sånt där?
Mvh // Johan

#6 Glöm bara inte ladda hem uppdateringen och patcha upp den. Kan krävas en ny firmware ibland. Det finns även tweekverktyg och nya skins :-)
#7: Finns det verktyg för borttagning av fula fläckar och gägg? Eller kör man Ajax for Windows då? Eller är Vimdows bättre?
Mvh // Johan
Vimdows har bytt namn och heter numera Jif#. Mr Muscle++ funkar också.
Vänliga hälsningar
Niklas

Då drar jag en vits när vi ändå kommit ifrån ämnet.
-Det finns 10 olika sorters människor.
-De som förtår binära tal, och de som inte förstår binära tal.

#4 Ja, om du vill ha hjälp så får vi försöka fixa det.
#4, Hur ohändig är du?
Har du en liten och en större skiftnyckel i din ägo borde du klara det. Glöm inte att stänga av vattnet innan du börjar ;-)
Om du måste stänga av vattnet utanför lägenheten bör du passa på att sätta dit kulventiler (ballofixer) när du ändå har vattnet avstängt.
Tom