Bästa investeringen...
Vad är det bästa du har gjort/investerat i ditt hem?
Det kan vara allt från en söt lampa till golvvärme. Alltså precis vad som helst…
/Maria
Golvvärmen och automowern.

Bästa och bästa, det vet jag inte, men en av våra favoriter är vår insats i den fd öppna spisen.
Den står ut från väggen, och var öppen på ett håll. "Spisfirman" som var här för att ta mått tyckte att vi skulle slå hål tvärs igenom, så det gjorde vi, så nu har vi en insats som man kan se från två håll.
På bilden här ser man den från ena hållet, tyvärrr har jag ingen digitalbild på den från andra sidan.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Bytet till Baxi vedpanna. 12 år sedan nu. Maximal förbränning, knappt någon aska eller sot. Låg vedförbrukning och enkel att sköta. Accu-tankar hör naturligtvis till.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Jag kan inte välja, så jag får väl rada upp en massa:
- golvvärme i hela huset och slippa fula element
- riva väggar på övervåningen och få ett stort ljust rum med stort fönster istället för mörk trappuppgång, mörk korridor och ett mörkt litet vrå till rum
- ett stort badrum med tre stora fönster mot skogen, med både badkar och dusch
- pellets brännare i stället för el/ved
- altan med tvåglasfönster som man kan njuta av från februari till oktober
- balkong från sovrummet där man kan vädra sängkläderna i södersol
- och verandan med treglasfönster där vi fikar varje dag, idag i gassande sol :-)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Just nu - nytt kök.

Pellets, istället för olja 

Allt nytt i badrummet. Jag ritade in fast punkter som avlopp till wc och golvbrunn på rutat papper. Såg att övriga delar kunde placeras på annat mera praktiskt sätt. Rev ut allting själv. Köpte arbetet med ny golv- och väggbeklädnad. Rörmockare satte upp nya rör och kranar. Köpte nya delar med bl a stor spegel, skåp uppe och nere, handfat med avställningsyta och rejält badkar. Jag monterade allt själv och är fortfarande nöjd efter 15 år. Det blev inte alls dyrt tack vare att jag gjorde både rivning och mycket montage själv.
Bästa investeringen är helt klart min avfallskvarn.
Den var trasig ett tag och då märkte jag verkligen hur mycket jag saknade den.
Därefter kommer vårt nyrenoverade kök som har blivit precis som jag önskade.
/Maria
Renovering av vardagsrummet hamnar högt för trivselfaktorn. Jag gillar också bokhyllan vi har i trappan till nedervåninngen. Vi fick undan massor av böcker och filmer på det viset.

#9. Det vill jag se en bild på! Hur kan man ha en bokhylla i en trappa?
Jag ska försöka komma ihåg att ta en bild. Bokhyllan hänger på väggen utmed trappan.
Här är en lite konstig bild av bokhyllan. Blixten räcker inte till för fisheye-objektivet.
#12 Smart idé. Jag har alltid gillat lösningar där man tar tillvara på utrymmen som man normalt inte tänker på.
När vi var trångbodda hade vi t.ex hyllor ovanför alla innerdörrar.
/Maria

Hur kommer ni åt böckerna? Och hur i hela fridens namn fick ni upp den? Som jag ser det så hänger den på kortänden av trappan/trappväggen, som svänger 90 grader under bokhyllan. Eller ser jag fel?
#14: Den hänger faktiskt på långänden. Fast visst kan det vara knepigt att få ner en del filmer längst upp. Jag är 191 lång så det är jag som får göra det för hela familjen.
Det finns en avsats runt kanten som det går att stå på.
Det är för resten min bror som har byggt hyllan.
Jag bor i en hyresrätt men det försat vi investerade i var ett hörnbubbelbad för 2 personer..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Köpte ny säng, madrasser och rubbet förra året, det är nog den bästa investeringen hittills.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Här är någon som defintivt skulle vilja ha en ny madrass!