Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1366 ggr
Pia
0

Favorit-julpynt

Med åren så har mitt intresse att pynta till jul ebbat ut. Fast det finns vissa saker jag absolut "måste" ha; förutom hyacinter, adventsljusstakarna, lysande julstjärna i fönstret, belysning i sockertoppsgranen, tallris och apelsiner med nejlikor.

När jag var liten hade vi alltid en tomtefamilj (mamma, pappa, nisse & nissa) i keramik på TV:n. Med åren tappade visst de flesta av dem sitt huvud, men fick dem nogsamt fastlimmade igen. När jag flyttade hemifrån fick jag med mig tomtefamiljen, den fick alltid trona fint i juletider. Nu har den dock legat nerpackad efter flytten för flera år se'n, fast det kanske är läge att gå ut i förrådet och gräva i kartongerna när jag tänker efter….:)

Vad har ni för favoritpynt till jul, som ni inte kan vara utan? Några saker ni haft med er sedan barndomen?

Tom
0

Jag har ingen känsla för småsaker som står och ser trevliga ut hemma. Men jag uppskattar andra som har den känslan för det blir väldigt mysigt om man lyckas.

Hos oss är det min sambo som står för all pyntning, tack och lov för annars skulle det knappast bli någon.

Tom

Husmusen
0

Åh jag har galet många favoriter men jag gillar en tomte jag köpte på The Christmas Ranch i Chicago allra bäst (om jag måste välja något)