Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 2708 ggr
Margareta
0

Bästa julklappen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en ny vimpel till vår 12m flaggstånd. Den som satt uppe när vi flyttade in var verkligen sunkig. Sånt gillar inte jag. Nu vajar en alldeles ny 4m korsvimpel högt ovanför vårt hus. Har tyvärr inget kort på hela stången ännu…

Numer pensionär i Nynäshamn

Tom
0

Jag fick bara två julklappar. Men det var nog de bästa jag kunde få. Först en julduk som min lilla dotter hade tryckt jultomtar på och sedan den bästa, ett armband som hon hade gjort av pärlor med mina favoritfärger. Hon är drygt tre år och världens sötaste. Hon kunde knappt hålla sig med att inte berätta vad som var i mitt paket.

Bara en pappa kan bli så glad för en julklapp  =)

Tom

cosmonita
0

Min bästa julklapp i år är en väggklocka som min son gjort i slöjden. Han går i 9:an.

Den åker upp på väggen så fort jag fixat ett batteri och en spik på väggen.

AndersE
0

#0 Vimplar ska vara "randiga".

"Korsvimplar" bryter mot flagglagen

Niklas
0

#3: Får man inte ha egna flaggor också? I så fall kanske den går under den benämningen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersE
0

#4 Jag halv-skojar.

Den tiden är förbi då folk brydde sig om flagglagar.

Själv tycker jag gott man kan följa den, dvs jag försöker hala flaggan före solens nergång, och jag använder en korrekt vimpel. En "korsvimpel" tycker jag i så fall är mer av flagga - och ska inte vara uppe nattetid.

Margareta
0

Jag bryr mig om flagglagar men eftersom korsvimpeln är ny finns det inte med i lagen anser jag.
Glad

Min egen lag… 

Svensk korsvimpel=hemma
Svensk vimpel=borta
Svensk flagga=ordinarie flaggdag/fest

Naken stång är fult.

baengel
0

Jag fick ett hemvirkat överkast av min mormor. Det är min bästa julklapp!

Margareta
0

Oj vilket arbete och så mycket kärlek som finns i det överkastet.

fastina
0

Jag fick en stor teckning av mitt fadderbarn som jag ska rama in . det var en fin juklapp tycker jag.

AndersE
0

#7 Väldigt fint!

zari
0

#9  Jag har oxå fadderbarn och  jag fick ett foto på pojken, det värmde i hjärtat, mycket mer än alla " fina " julklappar som är köpta,

Sandra
0

Margareta - Har du ingen bild på själva flaggan? Jag vet inte vad en korsvimpel är ens =/

Min bästa julklapp var nog min balansplatta. Min balans är så taskig så nu ska det ändras!

synalen
0

Jättebra ide!

Titti
0

Det är blomampeln med blomlampa, önskade en sådan till jul. Är så mörkt här hos mig så inte ens ampelliljorna trivs. Den ska nog börja trivas bättre nu.

Vill inte ha min favoritväxt på blombänken i fönstret, eftersom katten slickar sig om munnen när hon får syn på den. Räcker med att hon biter på Höstglöden ju, och får kattgräs. (Just nu står Ampelliljan, på kattsäker höjd, i tvättrumsfönstret.)

Susanne
0

Min bästa julis var naturligtvis Nintendo Wii.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Rickard007
0

Pengarna som sedan spenderades i klädbutikerna!

Lotta_A
0

Fick inte så många julkappar i år. Bästa julklappen var pengarna jag fick. Dom ska spenderas på nya möbler och hushållsartiklar:)

Rickard007
0

#17, Likadant som mig då;)

Tina-A
0

#7: Vilket otroligt jobb! Bakom sådant slit finns alltid massor med kärlek :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rickard007
0

#7, Mjo det var jättefint.

Christina
0

Virkade ett överkast själv till vår dubbelsäng och det tog nästan tjugo år att bli klar. OskyldigSå det är verkligen en fin julklapp.

Christina
0

Min roligaste julklapp var en webkamera från sonen. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska använda den till annat än att sitta och spegla mig i framför datorn ;)

Margareta
0

Jag använder webkameran till att vakta gravid katthona men har många andra projekt på gång.

Tex tänker jag låta den fotografera solen 1 gång per timme under de timmar solen är uppe så att jag ser hur skuggorna faller… kanske det kan vara något för Dig Christina….

Vi är solnedgångsfreaks i den här familjen och jag vill ha koll på läget från nya solnedgångsbalkongen så att man inte missar något…

Christina
0

#23 Absolut nåt för mig.

Och kanske följa hur en knopp slår ut?

Margareta
0

#24 Knopputslagning vore ju det ultimata!!!

Suveränt helt enkelt, jag har ett program där jag sen kan sätta ihop dem till en sån där rörlig .gif-bild (animering).

Christina
0

Hoppsan - min webcamera spärrade min mail - fick avinstallera och måste fundera.