Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3555 ggr
Margareta
0

Pianoflytt?

Har någon ett bra tips på något bra företag som utför pianoflytt?
Pianot står på Ekerö och skall till Munsö.
Några trappsteg på varje ställe, men ingen hel trappa.

Jag blir lika förvirrad varje gång det skall göras och man känner sig alltid lika lurad.

Numer pensionär i Nynäshamn

AndersE
0

Nästsista gången jag flyttade piano tappade de det….

Niklas
0

Senast när vi skulle flytta ett piano gjorde vi det själva. Det kostade ett brutet revben på mig. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

rattmamman
0

När jag flyttade mitt piano senast hade jag två flyttgubbar som var imponerande skickliga! De "jonglerade" i princip med pianot. Gick lekande lätt trots att det var ett piano med flygelram! Med tanke på AndersE:s, niklas och mina erfarenheter så är det nog bäst att satsa på en flyttfirma trots allt. Tyvärr har jag ingen att rekommendera där du bor…

AndersE
0

Jag anlitade en firma…

Ulla
0

När vi flyttade vårt piano senast så fick det åka skidor ca 150 meter. Det är faktiskt sant! Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

sensa
0

Är det någon som vill ha ett svart gammalt piano? Ingen vill ha det,  så nästa gång det ska flyttas  så åker yxan fram. Pianot står där julgranen ska stå - så tiden är kort!!!!

rattmamman
0

#6 Annonsera på Blocket!

sensa
0

#7 - Jag har haft annons där. Erikshjälpen har varit här och tittat och vill inte ha det. Pratat med pianohandlare och pianostämmare, men alla säger att gamla pianon är bara till besvär. Så yxan är nog nästa. Vi är så trötta på pianot!!!! T o m annons om att ge bort det mot att de hämtar det!!! Men lite surt känns det att förstöra det. Det byggs ju inga sådana mer!

Tom
0

Ring SVT och fråga om de vill släppa ner det från TV-huset  ;-)

Tom

sensa
0

Förlåt Margareta - det spårade visst ur från grundfrågan här!

#9 bra ide :-)

modmaker
0

#6: Kanske kan bli kompis med nåt av dessa pianon?

Undrar vart pianon går för att dö?
Lite tragiskt är det, men det finns ju ingen som har plats för stora tunga pianon längre. :( Trist

Margareta
0

Jag har med nöje följt tråden trots att den spårade ur…

Att det blir flyttfirma är helt säkert, men vilken, det finns ju hur många som helst och billigast är inte alltid bäst…

Vårt piano är inte värt så himla mycket heller men det är både stämbart och njutbart enligt pianister som provspelat.

Sen elpiano-digital-branschen tog fart är inte gamla "analoga" pianon lika mycket värda…

sensa
0

#11  "Undrar vart pianon går för att dö"  Jag har funderat på detta. Tänk vad mycket det måste finnas i ett pianos själ! Så många vackra toner och harmonier som strömmat ut ur dess skal! Nånstans träffas de nog. Kanske på blocket, envisa och vill inte bli sålda.                Oskyldig

#12 Ditt piano är säkert ett lyckligt piano. Hoppas det ordnarn sej med flytten!!!!

Sandra
0

Jag kan inget om flytt av pianon. Men om jag hade plats för ett så hade jag så gärna tagit emot ett! Jag älskar att spela piano men jag bor i en liten etta =(

Hoppas flytten av pianot går bra! Inget tappande nu =)

Faxlin
0

#14: Håller med dig. Kan inte heller något om Pianoflytt. Men jag tog gärna emot ett piano om någon erbjöd mig ett. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Margareta
0

Ni som längtar efter ett piano…

Lägg in en "köpesannons" på blocket och skriv att ni gärna tar emot ett piano.

På vår skola har vi FYRA stycken i samma musiksal för att fd ägarna inte kunde med att kasta ett instrument med "själ".

Tack för att ni skrev i tråden om pianoflytt och på så vis påminde mig om att det inte är fixat ännu…

zari
0

Vi drog vårat piano på dubbla trasmattor , det var tungt men det gick bra,

Margareta
0

Jo att flytta ett piano inom huset går ju bra på mattor, men vi skall ut ur huset, in i en lastbil och sen in i nästa hus. Det blir många lyft innan det är på plats.

Faxlin
0

Tipset är att använda breda band typ, lastband att sätta under pianot. Man får bättre lyft hjälp på det sättet. Mer ork då man kan sätta det snett över ryggen liksom. Så slipper man bära med bara armarna

Audiatur et altera pars

AndersE
0

Jag har flyttat ett modernt piano med kompishjälp. En bagatell…

Men mitt Steinway-piano från 1916 med gjutjärnsramar är ingen barnlek..

Så man bör nog veta vad det är för piano innan man väljer metod. Se till att pianoflyttaren också får klart för sig vad han ska flytta!

Margareta
0

Det här är ett Hoffman (gjutjärnsvarianten).

Jo jag brukar säga märke och storlek till flyttfirman.

Sist ringde jag Enskede Express, men det känns långt iväg när man flyttar från Ekerö till Munsö.

Denna kommentar har tagits bort.
Margareta
0

Nu har det löst sig med flytt.
Jag ringde en pianostämmare på rekommendation från en musiklärare.
Han hade en firma speciellt för instrumentflytt han rekommenderade.

De kommer 14/12 på förmiddagen…

Faxlin
0

Vad bra att det löste sig. Hopps de inte tappar ditt piano bara.

Audiatur et altera pars

Margareta
0

Då får de passa tårna…Förvånad