Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 2176 ggr
mariatingsund
0

solskydd

Funderingar om vår blivande veranda som kommer att få glödhet sol 7 timmar om dan, genom 9 fönster. Jag tycker på något sätt att markis passar inte riktigt en veranda. Samtidigt vill jag kunna se ut, så jag inte vill ha rullgardiner heller. Sån mörk film som man sätter på bilrutor ligger inte heller på önskelistan. Har ni någon idé för soliga dagar att njuta utan att bli stekt?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
0

Ett träd? Men det tar några år förstås…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
0

Jo, vi har tänkt på träd, men än så länge kan vi inte plantera just pga bygget, och när vi planterar, då måste vi få dit låga sådana för ledningarnas skull tyvärr.

Halvdansken
0

Det finns ju tunna vita gardiner man kan sätta upp, de blockerar för solljuset men inte helt för utsikten.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
0

Så varmt som det var redan i april, kan jag tänka att vi kommer basta där på sommaren, jag tror inte skira vita gardiner är lösning på det. Jag har för mig jag sett någon rullgardin med aluminiumbeläggning (?) på utsidan så solstrålarna vände. Få se om det finns några sådana som är spetsliknande eller vad vet jag, så man ser naturen men solen värmer inte genom.

kickboard
0

Aluminiumbelagda gardiner möklägger hela rummet, så det är ingen lösning. Kan inte tänka mig att det finns spetsliknande sådana. Vi har bamburullgardiner här och var för att dämpa den värsta solen. Annars hjälper det bra med korsdrag och takluckor.

mariatingsund
0

Jag tror det blir nog markis i slutändan ändå, det ger så behagligt inomhusklimat. Vi har det på övervåningen, så varför inte?

Tom
0

Aircondition? Finns portabla som är ganska billiga. Då kan du njuta av solen istället för att dölja den.

Tom

mariatingsund
0

Tyvärr så tål jag inte det. Kan inte ens sitta i en bil med AC. Börjar hosta o slutar inte. Men jag ska inte göra något förrän jag saknar det. Alltså blir det FÖR varmt nu eller nästa sommar, då kan vi ta en markis, om det inte blir för varmt, då struntar vi i det. Men blir en sån hetta som förra året, då blir det akut aluminiumfolieinköp, haha.

Zabbio
0

Hm.. skira vita gardiner höll det svalt i glasrummet i Florida när jag var där :P Sen kan man ju ha vanliga gardiner som man hänger upp när man vistas där ute, så det inte står och blir varmt hela dagen om man kanske bara är där på kvällen eller nåt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.