Flytt
Tjena.
Är ny här inne, Men ska snart flytta och då totalrenovera lägenheten jag ska flytta till. Ska Använda så mycket som möjligt av det som redan finns i lägenheten så därför skulle jag behöva lite tips om hur jag ska göra.
Vill ha hjälp med ja istort sätt allting, Slipning, målning och vad man kan göra med allt för att få det o se nytt o fint ut!
Har man så mycket att göra så står det gärna still i huvudet så därför jag vill ha lite tips om ja precis vad ni kan komma på!
PS, har inga bilder på sakerna
tackar på förhand!
Vad är det du vill ha hjälp med lite mer exakt?

Ja tips på hur jag ska gå till väga för att kunna använda allt o få det redigt snyggt, t ex tips på omslipning, omlackning, osv, vad ni tror kan bli snyggt, skicka gärna lite länkar med små hemmafix trix o sånt!

Lite bilder o fakta om vad du menar är ju ett måste, vi kan ju inte gissa vad du menar.

Jag vill bara ha tips om förberedning på lite olika grejer, så ni behöver inte veta redigt hur det ser ut, utan bara ge tips om vad man gör för att förbereda/behandla t ex en diskbänk för att den ska få ett nytt utseende osv, lite sånna schyssta tips som ni vet om. Allt är välkommet så får jag se om det funkar till grejerna jag kommer ha sen.

du ka ju alltid damsuga golvet, så blir ju det rent iallafall, för övrigt måsst e jag säga att detta var en väldigt märklig tråd 

Ja okej, jag har inte varit den bästa på o förklara:p, Men vill helt enkelt bara ha tips på t ex hur man fixxar till en gammal stol eller dörr till något nytt o fint till hur du byter en glödlampa! Asså tipsen spelar ingen roll eller om det funkar till just den stolen jag har, men det ger mig insperation osv.
Och nej jag har inte tummen mitt i handen :D
Men vi vet ju inte ens vad du har och vilket skick den prylen råkar vara i och vi vet inte vad du vill att den ska bli eller vad du är i behov av eller hur mycket du kan. Vill du ha instruktioner för hur du målar om ett golv eller vill du bara ha tipset att du kan måla om ett golv eller vill du ha någonting helt annat?
Jag hjälper gärna till om jag kan men att skriva ett långt inlägg om hur du går tillväga för att isolera en gillestuga känns ganska onödigt om du vill ha tips på var du kan köpa nya ljusstakar…

Men vet ni om sidor där man kan få information om lite hemmafix osv så underlättar bara det…
Och man behöver ju inte skriva en uppsats om en grej utan bara ge ett litet tips om vad man kan göra med en grej, sen får jag fråga om mer info om det skulle passa mig osv.
Vet att det kan vara svårt att fatta hur jag menar, men t ex tips på vilka grejer som skulle vara snygga att bettsa, eller måla om, och vilka grejer i ett kök man kan måla om för att få det precis som man vill ha det osv, asså färger o sånt bestämmer jag ju efterhand så inget sånt jag behöver hjälp med utan bara lite tips så jag får nya idéer på saker man kan göra.
vet att det hade varit bra med bilder, men kunde inte ta bilder då dem som bor i huset jusst nu inte hade direkt välstädat, såg riktigt grisigt ut rent ut sagt!
Om du har en golvbrunn av stål kan du blästra och kroma den. :-)

tackar!
Sånna småtips jag vill ha!
nu vet jag dock att jag inte kommer ha en golvbrunn i stål. Sen tillhör jag dem som tycker att rostfritt är sjukt snyggt och enkelt:D
Men sånna småtips är vad jag söker!

tråkigt kakel ovanför diskbänken? köp plastfilm och klipp till…
Slipa och måla om skåpsluckor
Skura golven och bona ordentligt = blankt och fint och lättstädat

Kaklet var rättså tråkigt har jag för mig, så det kan kanske vara en grej att göra! Tackar.
Golven ska bytas ut så småning om, men visst en enklare boning kan vara färdel iaf!.
När det kommer till skåpsluckorna, Ja dem ska jag göra om! Dom var tråkigt vita och fula, har bara ingen idé på färg, eller om man kan göra något annat roligt med dom än att bara slipa och måla?
Tack för förslagen iaf :D

Måste tacka för svaren jag fått!
Men tyvärr blev det ingenting av flytten! in kompis ångrade sig och drog sig ur köpet då huset var för dyrt och för mycket att göra…
Men jag har lite tips i huvudet som jag ska försöka komma ihåg tills den dagn kommer då man får nytt tillfälle att renovera lite…
Tack iaf!

Nog en god ide att vara lite tydligare. Det är svårt att ge råd om hur man fixar till en diskbänk om man inte vet om det är en i stål, lamiat, sten eller trä. För att inte tala om alla varianter av golv.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

nog för att jag skrivit att jag inte behöver mer hjälp, men iaf…
Ja jag har varit dålig på att tyda vad jag velat ha hjälp med. Men jag har bara vetal ha allmän hjälp, småfix lite trix osv… alltså inget specielt utan bara rent allmänt… Sen är det ju folk som skrivit att dem inte kunnat skriva långa rader med info när dom inte vet, men inte det jag menat utan är bara glad med lite tips, sen får jag fråga mer om saken om tipset passar mig.
MEN som sagt behöver inte mer hjälp nu då jag inte längre ska flytta…
Men jag tackar för den hjälp jag kunnat få trots at jag varit mkt otydlig!
tack!

Även om du inte ska flytta nu längre så kan man ju alltid fräscha upp lister och måla om kakelfogen =)

Ja jo det är sant, jag ska ju göra om i min nuvarande lägenhet.
Vet dock inte hur mycket jag får göra i den, väggar vet jag vad jag får göra med, men är massa tråkiga lister som jag förmodligen inte får röra, dom är lite petiga här där jag bor nämligen.

Det borde ju inte vara några problem att fräscha upp listerna med lite vit färg =) Men det är ju bara till att höra. Du vet, man brukar alltid få göra det man vill när man betalar och gör det själv =)

Ja det är sant! och ja jag har inte fått lägenheten fixxad eller någonting när jag flyttade in, så det ser ut som fan rent ut sagt, Men inte så illa att man inte kunnat bo här! Men ja i köket o hallen där det är målat så har dom spacklat sen inte alltid slipat ner det utan bara målat rakt på så det är lite sånt som måste fixxas!
tapeterna i vardagsrummet är inte heller de finaste, dom hade katter så är lite löosmärken plus att skarvarna är lite upprivna på sina ställen!
Men det ska fixxas nu när jag inte ska flytta :D