Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1283 ggr
Velepa
0

Hur gör ni?

Var gör ni av era sommarkläder nu på vintern och tvärtom?
Jag bor i en tvåa med min pojkvänn och de finns inte mycket plats, inte en enda garderob vi har så allt hänger framme åre om.
Kanske kan få ideér från hur ni gör.

Maria
0

Garderober är ju alltid bra att ha. Har man ett förråd (vind eller källare) så är det ju praktiskt att ha årstidens kläder i lägenheten och hänga undan de andra så länge.

Man behöver inte ha standardgarderober utan man kan t.ex hänga upp wire mellan några väggar och ha ett draperi framför. Man kan ha en snygg skärm som döljer lådor/hyllor.

Ta vara på utrymmet under sängen är bra, där man kan ha lådor ev. på hjul.

/Maria

wrappe
0

Vi har också en inte allt för stor tvåa med lite garderober. Vi har i hallen en ganska stor "kista" typ brudkista som fungerar både som vinter/sommarkläd förvaring och sittplats för den som behöver det! :)

Vår hall är inte speciellt stor men det har funkat bra de 3 åren vi har bott här.

Velepa
0

Vi har tyvärr inget förråd, eller ett förråd som de kommer in snö och allt i så de är riktigt värdelöst, kan inte ens ha möbler där. Duger åt cykeln.

Men jag har fått någon ide som jag ska utveckla lite. Gärna fler tips :)

mariatingsund
0

Om ni brukar titta på Äntligen hemma eller bygglov, de gjorde så att de skruvade ihop köksunderskåp med hyllor och lyckor utåt som blev 1,8* 2 meter, och i stället för bänkskiva la de bäddmadrasserna på, så det blev dubbelsäng. En liten pall funkar bra som stege och du fick plötligt jättemycket förvaring utan att tappa kvadratmetrar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

parsley
0

Kista tycker jag låter som en utmärkt idé. Den kan fungera som sittplats i hallen eller som soffbord i vardagsrummet. Ett klädskåp kanske är roligare än en garderob. Finns på bla IKEA om man inte vill leta efter ett äldre skåp på t ex Blocket, loppis eller auktion.

Velepa
0

Vi har 3 kistor hemma, ett som används som vardagsrumsbord. Men de är redan förvaring. En annan går inte att öppna och den tredje vet ja inte vad de är i.. Ska undersökas :)

[hakkapelitta]
0

Om ni inte har någon garderob skulle jag införskaffa en omedelbums. Det finns kanske några gamla skåp eller garderober (eller varför inte en riktigt stor byrå eller skänk) på second hand som du kan fynda, måla om och klä insidan på med vacker tapet eller papp.

Sen för att hela tiden hålla ordning - rensa och släng det ni inte använder! Det är så onödigt och man mår inte bra av att spara gamla kläder man aldrig använder!
Sen är det viktigt att hålla god ordning. Många som varje morgon letar kläder och inte finner något att ta på sig, har oftast dålig ordning in klädskåpet och dålig överblick ;)

parsley
0

Försök ta dig in i kistorna som inte går att öppna. Är de inte alltför antika och värdefulla så tycker jag det är bättre med en kista som går att använda än en som är låst och omöjlig att öppna och därmed tar plats som skulle kunna användas till något bättre. Har du en bild på den låsta kistan så tar jag gärna en titt på den för att se om jag kan komma med någon idé.