Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettekonomi-och-juridik
Läst 4727 ggr
Tom
2007-09-09 12:51
0

HILTI Varning!

Jag har en (dyr) bilmaskin från Hilti som har gått sönder. Det är en liten vevstake som gått sönder.

Jag kontaktade Hilti i Sverige för att få min maskin reparerad. Svaret jag fick var:

**_"Vi har inga reservdelar kvar till denna maskinen.

_Hälsningar Monika N."**

Jag skickade ett förvånad mail tillbaka:

"Hej Monika,

Menar du att jag måste slänga min Hiltimaskin för att ni inte kan reparera den??

/ Tom"

och fick tillbaka ett brev där hon "skrek":

"TYVÄRR FINNS INGA RESERVDELAR

GÅR INTE ATT REPARERA

Hälsningar Monika N"

Jag tycker att det är uselt att de inte har reservdelar till en maskin som är så dyr som den här även om den är några år gammal. En motsvarande maskin idag kostar runt 10 000 kr. Så även om Hilti är ett av de bättre märkena jag har så blir det inte några fler Hilti för mig!

Tom

Lullan1
2007-09-09 14:56
0

Fy vad dåligt! Under all kritik!!! Ledsen

Köper man en så pass dyr "kvalitetsmaskin" borde de väl åtminstone hålla reservdelar till den?

lisette
2007-09-09 17:26
0

vad serviceminded de verkar dessutom.

riktigt dåligt att det inte finns reservdelar.

KeramikeniSkredsvik
2007-09-09 18:15
0

Dåligt!

Hör med någon verkstad, typ bilverkstad/mekanisk verkstad, det brukar finnas små uppfinnarjockar och superfixare lite överallt. Det finns säkert någon som kan tillverka en vevstake. Inte ska du behöva kassera den dyra maskinen.

Tom
2007-09-09 18:23
0

#3, Tack för tipset men det är nog jag som brukar vara den där "superfixaren" så jag får nog ta tag i problemet själv :-)

Tom

Alexej
2007-09-11 22:23
0

Har en hiltiborrmaskin som jag är jättenöjd med. Men den är som tur inte trasig. Väldigt dåligt bemötande di fick. Jag skulle "överklaga" hos någon högre instans.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

heliotropes
2007-09-12 00:30
0

Det är tur att man endå kan hyra sånt man inte behöver använda dagligenFlörthoppas det fixar sig med din Hilti.

Eva // medarbetare på Perser

Karin
2008-01-20 01:17
0

Hilti har ju knappast privatmarknaden som kunder. Deras 2 åriga garanti räcker för företag, en maskin som är äldre än så utrangeras när den går sönder så länge den ligger i de billiga priserna upp till 15.000 kronor. En sådan maskin är inte lönt att laga. Däremot när det rör sig om ex sågar för 75000-100000 då reparerar man naturligtvis men då är det heller aldrig problem med reservdelar

Tom
2008-01-20 02:39
0

#7, Det är ju en väldigt 'bra' inställning. "Vi riktar oss inte till de som tycker att en maskin för 15 000 kr ska hålla mer än två år…"

Om jag skulle behöva byta ut min maskinpark för flera hundra tusen vart annat år kunde jag lika gärna lägga ner min verksamhet.

Jag har inte en aning om vad du arbetar på för företag men det kan inte vara speciellt ekonomiskt optimerat om det arbetar efter din filosofi.

Tom

lisette
2008-01-20 02:45
0

#7 inte lönt att laga? jisses, vår elektriker kostade mindre än det…