Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 233 ggr
Maria
2

Dammsugare

Vad har ni för typ av dammsugare?

/Maria

Fridaaaa
2

Elextroluce green någonting heter den
Har vanlig dammsugare med påse.

Hade velat ha robotdammsugare men fungerar inte bra här

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2025-10-04 14:58 av Fridaaaa
Maleficum
2

Har en "vanlig" dammsugare men införskaffa nyligen även en robotdammsugare eftersom jag sällan har nog med energi att dammsuga själv.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

beem
1

Jag har en vanlig dammsugare Electrolux.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Lona
1

En liten som ligger i en låda. 🙄😆
Jag tror faktiskt att det är en Bosch, den kommer fram ibland men det är sällan. Den är dock bra eftersom den är kompakt och går att ta isär så den tar liten plats när den inte används.
Om jag städar golvet så brukar jag sopa, jag avskyr att dammsuga.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Suddgummit
2

#0: Jag skaffade nyligen en robotdammsugare (sååå glad över detta, haha)! 😍 Innan dess hade jag en vanlig gammal stackare som hängt med i sisådär 15 år och som alltid orsakade ryggvärk.

DesK
1

Vi har en påslös dammsugare. Så gött att slippa köpa påsar till dammsugaren.

/Désirée

Maria
2

Vi har en vanlig dammsogare med påsar men den används kanske 5 ggr per år cirka.

Annars har vi en Dyson v15 och den är fantastiskt.

/Maria

Vixxen
2

Miele vanlig och en Neato robotdammsugare.

RackarFia
1

En vanlig med påse från Electrolux. Men vi vill skaffa robotdammsugare så småningom 😊 Gärna en som även kan moppa

/Fia ☁️

hemul
1

En minst 40 år gammal Miele, vanlig korvmodell med påse. Den bara fortsätter funka. Finns ingen som helst anledning att byta ut den. Sägas ska väl att jag kanske inte slitit på den så mycket som jag borde ha gjort. 😋

Har även en väldigt liten påslös Philips. Köpte den när jag hade mycket värk och hade svårt att dra runt på den stora. Den var rätt bra, mindre sugkraft förstås, men ändå tillräckligt. Men man var tvungen att stå och rensa det veckade viltret med en penna eller nåt. Det fullkomligt täpptes till av hårt packade dammkorvar. Hoppas inte alla påslösa är såna!

#7: Har funderat länge på en Dyson som komplement till den stora. Så kanske det blir av lite oftare. Men jag blir så förvirrad av alla deras femtielva modeller! Fattar inte alls vad som skiljer dem åt och vilken som är bäst. De är ju rätt dyra, så vill inte ta första bästa bara.

• Redigerat 2025-10-04 21:34 av hemul
Maria
0

#10 Jag vet inte heller vad som skiljer dom åt.😊

/Maria

hemul
0

😂

Men din modell har faktiskt blivit utsedd som Bäst i test. Ivf om den heter Detact i efternamn.
https://konsumentmagasinet.se/dyson-dammsugare-test-baesta-dyson-dammsugarna/

Artikeln är en annons. De bästa Dyson dammsugarna Bäst i Test guide - Experternas Omdömen & Betyg + Prisjämförelse - Konsumentmagasinet.se
  • Redigerat 2025-10-04 21:42 av hemul
Maria
0

#12 Ops där ser man.

Jag är mest imponerad av sugkraften.

/Maria

Vixxen
0

#10: Samma här med min Miele!

hemul
0

Usch. De är hiskligt dyra, Dyson. Är de verkligen väda vad de kostar?

Ja, Miele gjorde hållbara grejer förr. Inte bara de förresten.

Maria
1

#15 Jag tycker den har varit värd sina pengar. Det är sällan jag tycker så.

/Maria

hemul
1

OK. Tack för informationen. Ska hålla span. Har för mig att sett att de har kampanjer ibland.

Maria
1

#17 En god idé

/Maria

[greer]
1

Många är dammsugarna som kommit och gått genom åren och ingen har jag känt mig helt nöjd med.

Städa är aldrig roligt men ett nödvändigt ont och djur finns här så det är viktigt att hålla undan och att det fungerar på ett effektivt sätt.

För en tid sedan skaffade jag Henry och tänkte den där är säkert inget bra att ha men jag blev förvånad en bra dammsugare lite annorlunda än andra och med en stor påse och man får veva in sladden för hand 😀 sen att den ser glad ut man behöver bara titta på den så blir det genast lite roligare att städa och den suger upp oerhört bra.

https://www.numatic.se/sv/artiklar/dammsugare-henry.html

Dammsugare Henry, 9 l - Dammsugare f�r tuffa tag, en mycket robust dammsugare med innovativa funktioner. Manuell sladdvinda f�r problemfri anv�ndning