Hantverkare
Funderar på att skaffa några hantverkare för att göra lite "finlir" så som att sätta upp lister, fixa till en bänkskiva och bygga en garderob. Om man skulle vilja ha Polska hantverkare vem kontaktar man om man bor i Stockholmsområdet?
---
Ingen, man måste nog ha personliga kontakter/rekomendationer om man ska vara säker på att det verkligen är hantverkare man anlitar. Det finns tyvärr för många lycksökare.
kolla runt bland dina vänner om det är någon som har anlitat någon duktig polack.
Tom

Det är ingen här då som känner några pålitliga hantverkare?
---

Jag är pålitligt…men kass på att snickra. :)
Oskar
Jag vill också veta! Tänkte bygga om min "klädkammare" lite…

#0 Inte bara finlir ju..
Bygga om balkar mm
Skulle verkligen vara skönt att hitta arbetsamma hantverkare och inte sådanna vi hade förra sommaren..
Jag är nog både pålitlig och kan snickra men jag är inte polack.
Jag skulle kanske inte låta några polacker bygga om balkar och sånt om jag inte hade tid att kontrollera att de gjorde precis som de ska. De struntar oftast fullständig i om huset står kvar när de har fått betalt. Det finns undantag men de är få.
Tom

#6 Har du tid dåra?…blink…blink
Hur mycket tid jag än har så kommer jag aldrig att bli polack ;-)
Tom

kanske kan komma på bra pris iaf
Jag arbetar inte för polacklön så om det är er budget måste jag tacka nej innan jag ens sett jobbet, tyvärr. Men annars kan jag absolut titta om ni skulle vilja det.
Messa i så fall så kommer vi överens. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra…
Tom

Nej det har jag aldrig påstått, och vi har inte någon "budget" utan bara en önskan att ha det klart.
har haft hantverkare förut hela sommaren och min erfarenhet är att det faktist finns större arbetsglädje hos "polacker" änn hos svenska hantverkare.
Vi vill som sagt ha ett rimligt pris och skulle aldrig betala slavlöner oavsett om det var till polack eller ej.
Mvh Linda och Charlie
Arbetsglädje är det nog inte något fel på hos de polacker som jobbar svart i sverige.
Jag trivs bra med det jag gör och måste nog säga att jag snickrar med glädje, annars skulle jag göra någonting annat. Men om jag fick motsvarande 4000 kronor i timmen och dessutom slapp svenska skatter, arbetsgivaravgifter och sociala avgifter skulle jag nog arbeta med ännu större glädje. Det är ungefär vad en polsk snickare tjänar i Sverige om man jämför med vad han tjänar i Polen om man översätter det till våra löner.
Jag är ändå för utländsk arbetskraft. Antingen tar de över alla jobb och då får de styrande se hur fantastiskt bra det går för Sverige eller också ändrar de styrande reglerna så att det blir bättre för oss alla.
Uj vad politiskt det blev =)
Tom