Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 2706 ggr
Sandra
0

Äntligen!

Jag o min sambo har flyttat till en trea för ca en månad sen. Till inflyttningen skulle vi få hem våran alldeles nya dubbelsäng så vi slapp trängas i min gamla 105cm breda säng. Nu till problemet: Vi har fortfarande inte fått nån säng än. Smutt va?! Vi har efterlyst våran säng i 2 veckors tid nu! Butiken säger en sak, fabriken säger en sak. De kastar skit på varandra hela tiden. Men idag… äntligen. Så fick vi fatt på den! Min sambo ringde till DHL för det är de som ska leverera sängen hem till oss, de säger att sängen är i Uppsala, när den i sjävla verket skulle funnits i butiken i Norsborg. Fabriken hade ju nästan skickat sängen rätt, bara 8 mil fel eller nåt. Butiken i NOrsborg har dessutom sagt att vi ska betala chauffören kontant, vilket jag tyckte lät konstigt. Men när vi pratar med DHL så ska de ju ha postväxel, och det va det jag misstänkte. Så nu sitter jag här med 18.000 rent i handen.

Varför är det så att ingen tar sitt ansvar gentemot kunden längre? Fabriken har sagt att de skickat sängen vid TVÅ olika datum.. och det här frågade min sambo DHL hur det kunde vara möjligt. Det var nästan sant. Fabriken har inte skickat sängen i ett helt stycke. Nej nej, de har skickat 5 olika kollin vid 5 olika tillfällen!

Jag säger bara en sak… ska ni köpa säng… se till att få ett exakt datum om det är beställningsvara, och kräv att få veta vad som händer. Imorrn kommer iaf våran efterlängtade säng. Tack DHL!

zari
0

Jag ger inte 5 öre för DHL. Vi köpte våran sons säng på en möbelaffär i Åkersberga DHL skulle köra hem den till oss , på bestämd dag före kl 12 !!!! Så jag tog ledigt från jobbet och inväntade DHL .När kl blev 16 och inget hade kommit med sängen ringde jag, till svar fick jag att den skulle ha kommit till oss vid 13 tiden.Så vi kollade adressen , dom hade satt ut sängen i snön på fel adress 3km från oss, och så har dom mage och fråga om vi kunde hämta sängen Aldrig skrek jag i telefonen vi ska ha en ny säng och inte en som stått ute i snöblask en halv dag.Vi fick våran säng efter 2 veckor !!! Aldrig mer Dhl.

Tom
0

Vilket företag var det ni köpte säng av?

To

Sandra
0

#1 Oj, hoppas inte det händer mig imorrn då. Men i min härva så har inte DHL gjort något fel… än =)

#2 Vågar jag skriva ut det då? Är inte det att peka ut de då? Grejen är ju den att vi har kollat runt på nätet och läst vad folk tycker om detta företag, och ingen har haft problem tidigare. De är jättenöjda…

Tom
0

#3, Det är klart att du har rätt att dela med dig av dina upplevelser. Det är ju inte fråga om smutskastning.

Jag skriver alltid ut vilket företag det är fråga om när jag är missnöjd. Annars kan jag ju inte hjälpa någon annan att vara uppmärksam.

Tom

Sandra
0

Iof.. det har du rätt i. Detta företag heter Ana. De har tydligen flera hemsidesadresser, fick jag reda på idag. De har täckt upp många namn som man skriver in på måfå på Google o liknande för att hamna högt upp. De levererar sängar med hög kvalitet helt klart, men deras kommunikation butik vs. fabrik suger rent ut sagt. De finns på www.ana.se har jag för mig. Annars finns sängriket.se och en hel bunt med andra adressnamn.

Sandra
0

Nu har äntligen sängen kommit. I tre olika paket.. men jag fick fyra paket. Det stod fyra på fraktsedeln också… skumt. Men det ena paketet är till våran granne konstigt nog. Så jag får ringa DHL och be de ta med en ny fraktsedel till grannen, haha! Men nu till ett till problem… Jag blir så frutansvärt besviken och less på ANA. Bäddmadrassen som SKA vara 60mm tjock… är inte ens i närheten av det på den säng jag tog emot. Nej, den bäddmadrassen är bara 20mm tjock. Och täcket som min sambo skulle ha var inte heller med i leveransen till DHL ens. Ska jag behöva göra sängen själv för att jag ska få det jag beställt tro?

Ja, vad säger man… Sverige är fantastiskt… blä!

bubbelbubbel
0

oj vad tråkigt sandra att det blivit så med sängen.
vi köpte faktiskt våran säng därifrån också, bara för att min gubbe fick för sig att en vattensäng var toppen. haha !
men vi hade aldrig sånna problem som ni.
å andra sidan var det väl inte den bästa servicen jag varit med om, men det funkade faktiskt rätt bra.

var ni nere i "butiken" ? det är rätt fint där ute där det ligger, mitt i ingenstans förvisso…

hoppas iaf att det löser sig till det bästa med sängen, och att ni i slutändan sover gott !

Sandra
0

Tur att ni slapp problem bubbel. Vi har nu ringt DHL och de ska leta reda på täcket som försvunnit nånstans. Eftersom ana inte hjälper sina kunder så ringde vi direkt dit. Bäddmadrassen var det tydligen inget fel på. Den är så bara. Sambon pratade med grannen också. Hans säng har varit borta mycke längre än våran… nu pratar vi månader alltså! Helt sjukt! Men nu blev han glad iaf.. han hade också fått ett ruttet bemötande hos kundtjänst. Våran säng är nu uppställd i sovrummet och gud vilken säng! Den var värd all väntan, men vi hade kunnat få bättre service.

Vi har inte åkt ner till småland till deras butik i fabriken. Utan i den nyöppnade butiken i norsborg i stockholm. Den låg däremot inte fint till alls. Den ligger inträngd bland alla stora industrier vid Ekerö-färjans färjeläge.

Solveig
0

Då vet jag var jag inte ska handla!

Sandra
0

Solveig - De flesta verkar inte haft så stora problem som vi har läst om på nätet. Men sen finns de tju undantag då… förstås.
Synd att sängen va så himla skön att sova i, annars hade jag skickat tillbaka den i ren illvilja.

bubbelbubbel
0

Ahaa ! så dom har alltså en till butik där uppe ! :)

usch, jag är glad att min säng är betald och klar och allt.
funderar lite på att byta till en vanlig…hoho.
ska bara smälla detta för gubben också.
samtidigt som det är såååå skönt att lägga sig i en varm säng på vintertid.

vad var det för speciell säng ni beställde sandra ?

Niklas
0

#0: Den här berättelsen passar bra på Konsumentmakt också.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

designtrollet
0

skulle personligen inte köpa säng hos ana eller liknande om man ska köpa säng gå till en möbelbutik alternativt sängbutik så får man bra service och sängen när man ska ha den vi köpte våran på starlands

zari
0

Vi köpte sängen på EM i Åkersberga dom var jätte trevliga i butiken. Ledsen Men DHL som skulle frakta hem sängen hade ingen förståelse alls att vi var besvikna att vi fick vänta 14  dagar extra på sängen.

Jenna-Gun
0

Bestälde en säng från ANA i fjol i oktober.

Skulle få den till jul lovade de.

Ingen säng kom. 

I maj 2007 efter flera påstötningar, mailade jag dem att jag inte var intresserad av sängen längre.

Köpte en säng på Mio.

Jenna

Sandra
0

#13 Bara av ren nyfikenhet… Varför skulle du inte gå till Ana för att handla? De har ju en utställningsbutik… du får ju prova alla sängar de har. Enda skillnaden är ju att de inte har sängarna på lager.

Jag sover hur som helst gott om nätterna numera… det är en himla skön säng. Det är väl inget som är direkt speciellt med den, mer än att jag och sambon föll för den. Den är svart, hög och med 7-zons fjädrar. Jag har aldrig ont i rygg eller nacke när jag vaknar, som jag hade förut.

mariatingsund
0

Vi har också beställt från Ana, vi bor nära så vi var där personligen. Att börja med så fick vi en riktig utbildning hur sängar är byggda överhuvudtaget, att det gör skillnad mellan utseendet på olika fjädrar, mellan konst- och naturlatex, om kvalster, var de trivs och inte, inbyggd värme eller inte, mellan 7-zon-5zon-3zon så det var riktigt intressant. Vi har provlegat i alla sängar och har köpt en för 8000 Kr som motsvarar hästens 24000 Kr-s säng (Vet ej exakt, men något åt det hållet.) Jag tyckte säljaren var riktig proffs, vi ställde frågor och fick tillfredsställande svar - objektivt, som man sällan upplever annars. Så jag har bara gott att säga om dem. Huvudsaken är att man sover gott i sängen, förseningar och fraktproblem kan bero på fel man inte alltid kan undvika.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

pluppan
0

vi köpte dubbelsäng från hästens sängar för ca 5år sedan. bra service och allt kom som utlovat. Inga problem och jättesköna sängar som är som nya fortfarande. dyrt vare också…………….