Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 1517 ggr
Tom
0

Vilka grupper?

Vilka grupper bör finnas på Hemmet iFokus? Som ni ser har jag lagt upp några på prov för att vi ska kunna känna efter om de passar.

Ska namnen ändras för att bli roligare eller mer informativa?

Kan alla möjliga och omöjliga frågor hamna i någon grupp?

En till grupp behövs för inredning, design och sånt. Vad ska den heta för att kunna täcka in all som har med det att göra?

Slutligen behöver vi en "slaskgrupp" där vi kan skriva allt som inte passar i de övriga grupperna. Vad ska den heta?

Kom med förslag eller synpunkter så att vi kan få till det här innan det blir för många inlägg, tack! :-)

Tom

Tom
0

Niklas föreslog att vi kanske skulle ha en grupp som heter "köpa & Sälja". Är det en bra idé?

Tom

AktieTrader
0

Mat-grupp kanske skulle passa in.

johan
0

Vart skulle man publicera en artikel om t ex Niklas översvämningsfråga hamna? Eller en fråga hur man ska göra för att det ska bli mindre vatten på golvet över hela badrummet när man duschar, för att gummilisten som sitter där inte hållet tätt?

Mvh // Johan

Pulcinella2
0

Tom: Du säger det så bra själv… "Inredning och Design"? Eller kanske bara en "Inne"-grupp och en "Ute"-grupp? Kul att sidan börjar komma igång!

//Pulcinella

Tom
0

Matgrupp är kanske inte fel. Vad tycker ni andra?

Jag har också funderat på Nickes översvämningsfråga och jag vet inte var den skulle passa in. Det närmaste är den tekniska gruppen men det är långt ifrån helrätt.

Kanske en grupp som heter ungefär "Tips & Råd & Problemlösning" skulle fungera för de här frågorna? Det dumma är att alla problem oavsett art skulle hamna här. Då blir det svårare att hitta dem senare eftersom det finns fler grupper där de skulle kunna finnas.

Jag var oxå inne på linjen med bara två grupper. En inne och en utegrupp men det blev för få grupper och man skulle nog inte bli så inspirerad att gå in i dem.

Jag tycker att det är jättebra att ni kommer med tankar och idéer. Jag vill ha mer.

TACK!

Tom

mans
0

Det är viktigt att vi behåller fokus på grupperna! (ha!)

Jag är tveksam till om mat verkligen passar in under "Hemmet". Mat skulle nog behöva en egen fokussajt tror jag.

Tom
0

Jag äter och lagar mat i hemmet varje dag…  ;-)

Tom

PS. Jag håller med dig att den kanske skulle ha en egen sida.

Niklas
0

Jag skulle utan att tveka ha placerat frågan om översvämningen i bygga och renoveragruppen. Varför är den fel där?

En grupp för tips, råd och problemlösning skulle paja meningen med de andra grupperna. Då tror jag mer på att ha grupper som täcker in de områden som diskuteras.

Köp- och säljgruppen skulle vara för alla frågor som har med det att göra. Det är j unågot man gör med hem och som kan ställa till stort huvudbry. Bland annat juridiska frågor kan hamna där.

Slaskgruppen kanske kan heta Annat & inget eller så. Det skulle ge utrymme för det som inte ryms inom övriga grupper samt lite allmänt mysprat.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tom
0

Verktyg & maskiner

Behövs en sådan grupp?

Tom

Niklas
0

Ja. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Tom
0

Blir den inte för nära "Teknik & Media"?

Kan man slå ihop dem? "Verktyg & Teknik"?

Tom

Niklas
0

Jag uppfattar dem som två helt olika saker. Verktyg & maskiner är det man använder när man bygger och renoverar medan Teknik & media är delar av inredningen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Bertil
0

Vitvaror & köksgeråd

Bertil
0

länksamling kan också vara bra att upprätta redan från början

Niklas
0

Länksamling skulle man kunna göra som en artikel när det har blivit några stycken.

Vänliga hälsningar

Niklas

Staffan
0

Man kanske bör ha någon grupp som handlar om inredning?

Mvh // Staffan

Sven
0

Sport

En grupp som skulle locka till sig många användare/skribenter. Syftet är att få breda forum med många besökare så att det går att ha reklam i olika former som genererar intäkter.

En mat-grupp tycker jag också låter bra.

Kanske även en om resor och äventyr.

mvh
/Sven

Staffan
0

>Sven

Vi kommer att öppna en matsajt också inom någon vecka. Och en fotosajt, och en filmsajt, och en resesajt.

Vi kommer dock att i varje enskild sajt försöka fokusera på just det ämne som sidan hamnar om.

Syftet är att skapa så mycket utrymme som möjligt för så många tänkbara områden som möjligt för att skapa stor trafik och därigenom kunna generera intäkter till sidan.

Mvh // Staffan

Sven
0

-Staffan

Kom på det lite senare att det var grupper (rubriker) för hemmet.ifokus det frågades efter (efter att ha läst strängen mer noggrant).

"Inredning och färgsättning" borde kunna vara en grupp som passar här.
"Verktyg och maskiner" som nämnts är också en bra grupp här.

Kanske också en grupp för de olika "funktionerna" i ett hem
Kök och tvätt, badrum och våtutrymmen. vardagsrum, sovrummet o.s.v.

Sedan så får användarna bestämma den framtida utvecklingen och behovet av grupper. Det kommer nog i vissa fall bli så att enskilda grupper på en sida kan "konkurrera" med en grupp på en annan.

mvh
/Sven

henosk
0

Inredning tycker jag har en given plats här! Fast det har ju flera redan påpekat…

Oskar