Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 1012 ggr
Niklas
0

Översvämning

I förrgår hade vi översvämning i ett rum på nedervåningen. Kranen för inkommande vatten är trasig och läckte på golvet. Det kom ner vatten mellan laminatgolv och betonggolvet undewr. Nu är frågan om det torkar själv och inte orsakar någon skada, eller om det behöver åtgärdas på något sätt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Pulcinella2
0

Oj. Det där låter så läskigt att jag inte ens ska försöka komma med tips…

//Pulcinella

Tom
0

Jag skulle ha kontaktat försäkringsbolaget. Om inte annat för att de inte ska kunna komma senare och säga att en annan skada är orsakad av den här vattenskadan och därför inte ska ersättas.

Tom

Niklas
0

Jag ska ringa dem. Jag har glömt bort det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Niklas
0

Jag pratade i telefon med en kille på Munthers torkteknik i går. Efter samtalet gick jag hem och kollade golvet. Det verkar som om det har blivit skadat så jag får väl be dem att komma och mäta fuktigheten.

Vänliga hälsningar

Niklas

Tom
0

Om det är betonggolv under blir det troligen inte så mycket att fixa till. Bara riva ut det gamla golvet och lägga dit ett nytt.

Tom

Niklas
0

Lite synd bara för det gamla var i bra skick jag gillar färgen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Niklas
0

Det var fuktskadat och måste göras om. Fuktdetektiven sa att på det golvet borde det hellre ligga ett klinkersgolv som släpper upp fukt från marken under för det kan också orsaka fuktskador.

Vänliga hälsningar

Niklas