Vad är detta?
I morse när jag vaknade och gick på toaletten så var det bruna droppar som liksom bildat en pöl nedanför toadörren, började genast tänka på något av djuren vi har, men dörren till badrummet hade varit stängd.
När jag ska torka upp det så kollar jag upp mot dörren, och ser att det har kommit från dörrkarmen.
Självklart torkar jag innan jag ens tänker på att knäppa kort..
Hann inte torka bort allt på dörrkarmen, så jag slänger upp en bild!
Tycker detta är väldigt mystiskt, eftersom dropparna ser ut att ha kommit från tomma intet?!
Kan vara vattenläckage. Om du har hyreslägenhet så kontakta värden direkt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Oj, då blir det nog till att ställa in en hink.. Hyresvärden kommer inte att göra mycket tyvärr, men självklart ska jag meddela det till denne. Är en hel del fel på lägenheten redan som inte åtgärdas. Verkar som att dom hellre väntar till hela huset rasar sönder.
Än så länge har det inte droppat nå mer i alla fall.
Det förefaller komma från våningen ovanpå.
#4 Det är en vind, full med bråte så det kommer att ta sin lilla tid att hitta problemet 😃
Men där uppe lär det ju vara fruset ändå, om det kommer därifrån menar jag..
Finns det något med vätska som kan ha frusit sönder eller rostat sönder?
Jag betvivlar någon drar ett vattenrör uppe i väggen om det inte finns någon lägenhet ovanpå så att de ligger i golvet där.
#6 Hm, det betvivlar jag starkt att det skulle göra, har inte sett något som kan innehålla vätska dom gånger som jag varit upp dit. Det står mest gamla möbler där uppe, men jag ska ta mig en titt! 🙂
Kan ju vara rör som är rostiga som nu börjat läcka. Du ska absolut kontakta värden direkt för det kan bli en dyr grej om det blir stora läckage.
Kan det vara kondens utav något slag? Bara spånar vidare ifall det inte är något som läcker. Hyresvärd bör iallafall kontaktar så att du har ryggen fri om det skulle bli något. = )
Har ni någon vattenbehållare uppe på vinden?

Kan ju också vara hål i taket på huset så att det snöat eller regnat in.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det svåra med vattenläcka kan vara att finna var den startar. Vattnet sipprar sakta och kan rinna längst rör eller balkar. Vi hade ett läckage i hallen och det läckte inte alls just ovanför den fläcken utan betydligt längre bort. Vattnet följde vattenrören och till sist började det droppa långt från skadan.
Det ser ut som klockren kondens, har exakt likadana fläckar i mitt kök om jag råkar koka lite för länge. Duschade du kvällen innan?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nån i hushållet som röker? Så där blev det hemma hos mig förr i tiden när jag rökte. Av beläggningar från cigarettrök och kondens i kombination.
Som jag trodde, ingenting kommer att göras så länge det inte börjar droppa mer så vi får ställa dit en hink. Vad jag minns så duschade jag inte den kvällen, däremot gjorde vi rent med avloppsproppslösning (?) i handfatet -om det kan bero på något sådant?
#14 Nä, ingen som röker inomhus här 🙂