Annons:
Etiketterövrigtproblemlösning-och-frågor
Läst 1698 ggr
hmåtsa
7/15/20, 9:54 AM

En mugg fastnade i ett glas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! så irriterande! ett glas som är ungefär lika högt som ett glas har fastnat i en mugg! vill verkligen inte glra av mig med varken glaset eller muggen men vet inte hur jag ska få loss det. har provat med olja, diskmedel och ha is i glaset och doppa muggen i varmt vatten. det hjälper inte! tips? det kommer vatten mellan men den vill inte lossna snälla hjälp!

  • Redigerat 9/14/20, 11:53 AM av Niklas
Annons:
hmåtsa
7/15/20, 9:54 AM
#1

ungefär lika högt som en mugg ska det stå

hmåtsa
7/15/20, 9:55 AM
#2

hög*

Tarotstollan
7/15/20, 9:59 AM
#3

Försök med en liten nål emellan dem så att vacuum släpper. Ställ dem upp och ner och luta lite på dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

LBB
7/15/20, 10:51 AM
#4

Fyll mellanrummet med vatten. Ställ in paketet i frysen. så trycker isen upp glaset eller spränger muggen Alternativt ställ in paketet upp och ner i ugnen. lägg stöd som enbart täcker muggen. sätt ugnen på 100 grader och vänta

Niklas
7/15/20, 11:01 AM
#5

Ställ dem upp och ner i hett vatten så att glaset trillar ut när muggen har expanderat. Och håll tummarna. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

hmåtsa
7/15/20, 11:08 AM
#6

#5 hur hett vatten? kokande eller kranvatten bara? #4 rädd att glaset spricker i frysen #3 en nål får ej plats

Annons:
Niklas
7/17/20, 10:12 AM
#7

Börja med varmt kranvatten. Fungerar inte det kan du prova med kokande.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

S.L
7/22/20, 6:59 PM
#8

Jag tog vanligt papper och det gjorde att det torka lite ställde det upp och ner. Dagen efter hade glaset lossnat.

hmåtsa
7/25/20, 3:58 PM
#9

Inget hjälper😭

hmåtsa
7/25/20, 4:22 PM
#10

Det är två ställen det sitter fast på tror jag. papper nåt inte dit. hällde kokande vatten på muggen och det är det som hjälpt mest men sitter ff fast.

Maria
8/8/20, 8:23 AM
#11

Kan det hjälpa att köra i diskmaskin för då blir de varma ganska länge.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hmåtsa
8/8/20, 6:54 PM
#12

diskmaskin hjälpte inte

Pyttelite
8/9/20, 12:40 AM
#13

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Tant Grön
8/10/20, 12:47 PM
#14

Håll upp ock ner i handen och vicka på glaset lite fram och tillbaka. Det har funkat för mig i alla fall.

Huygens
8/13/20, 4:50 PM
#15

Glaset kan spricka, men det går att prova med matolja, is och värme. Olja först. Låt sedan glas o kopp ligga i isvatten i 5 min. Ställ glas-kopp upp och ner över en rejäl isbit så insidan hålls iskall. Värm koppen runt om på utsidan med en hårtork som blåser varmluft. Plopp.

Är du modig kan du hälla varm vatten över koppen. Tänk på att glaset spricker nästan garanterat om temperaturen varierar 50 grader.

hmåtsa
8/15/20, 2:21 PM
#16

Har provat hjälper inte. har hällt kokande vatten över muggen och glaset sprack inte iaf. fler tips?

dennas
8/15/20, 6:29 PM
#17

Skulle det kunna funka, om du lägger glas och mugg i ett vattenbad som täcker dem helt. Låter ligga så ett tag, så att vatten eventuellt kan rinna in emellan dem, och sedan försöka rucka på glaset medan det ligger i vattnet?

Tant Grön
8/15/20, 8:49 PM
#18

Diskmedel eller tvål?

Upp till toppen
Annons: