Annons:
Etikettövrigt
Läst 776 ggr
kaninalskaren06
2020-07-05 20:30

Pappa är så negativ hela tiden

Hejj, jag är 14 år. Min pappa är så negativ nu för tiden. Man hör honom sucka varje sekund och han suckar och klagar över allting. Och det är SÅÅÅ jobbigt och frustrerande att man bara vill skrika att han ska sluta.

Annons:
Sindri
2020-07-05 22:51
#1

Många upplever mycket frustration i olika perioder i livet, och just nu är det många som mår extra dåligt. Varför pratar du inte med din pappa och försöker vara positiv. Du kanske kan få honom att må bättre genom att vara vänlig och medkännande.

kaninalskaren06
2020-07-06 00:06
#2

Försöker vara positiv? Det försöker jag vara hela tiden, men man orkar inte tillslut. Om man visar nåt medkännande så blir det nästan bara värre och han klagar ännu meR och bara fortsätter ”ja och sen så är det …. *suck* och jag måste alltid..”

Åsa S
2020-07-06 08:34
#3

Vissa människor kan ju även bara vara såna min svärmor är sån hon klagar över allt inget är positivt, vi umgås inte så mycket det tar på krafterna att umgås med såna människor. Min man säger att hon alltid varit så och han orkar inte umgås nån längre stund med henne heller. Medkännande kanske man inte ska ge det kan nog förstärka det hela försök få över hans tankar på nått annat kanske föreslå att ni gör nått kul som han brukar gilla att göra. Men är han sån som mest bara ser allt negativt jämnt utan att nånsin verka vara positiv och det är i hans natur stå ut några år till och flytta sedan hemifrån, man kan inte ändra på andra människor de enda man kan ändra på är sig själv

S.L
2020-07-09 21:50
#4

2 Ursh vad trist jag förstår dig att man inte hela tiden orkar vara hurtigt och positiv till som suckar om mycket. Jag suckar med ibland det erkänner jag och min man säger till så tar jag åt mig och tänker på att inte sucka 😉 Jag är dock positiv av mig men suckar om man lagt 4-6 timmers städ och om något stök händer just efter man är klar. Tex någon stökar i badrummet slängt skittvätt på golvet och blöt handuk då får personen ta upp det men jag suckar och sen säger till. Tips är väl säg jag tycker du låter trött när du suckar kanske ska du vila? Eller vad är det som är jobbigt behöver du hjälp? Min man är mer rak måste du sucka så mycket är tråkigt att höra suckandet. Så den funkar ju oxå 😉 Eller suckar han när du säger jag vill ha "något"? Har själv barn som önskar en del och det kan jag bli trött på att höra om och om igen 😌

kaninalskaren06
2020-07-11 13:06
#5

Nej, brukar aldrig be om nåt knappt ahhah, annars hade det kunnat vara en anledning. Men tack! Vem vet, om man säger att man inte orkar vara med honom längre stunder när han håller på som han gör, (mina föräldrar är skilda så kan välja att vara hos mamma mer), så då kanske han får sig en en liten grej att tänka på och ändrar sig. :)?

CasaRamon
2020-07-12 10:10
#6

Om det är på senare tid som han blivit sån, så kanske det beror på Corona. Många människor har nu problem med ekonomin, kanske förlorat jobbet. Man tycker att detta pågått så länge, tar aldrig slut. Men det tar slut, fast det lär ta några månader till innan man får ett vaccin. Då först kanske man kan få igång  samhället som det var förut. Många får då tillbaka sina arbeten, men inte alla. Det är just det som många grubblar på och mår dåligt av.

Annons:
S.L
2020-07-13 21:08
#7

5 jag förstår är din pappa sigel kanske han ändå mår bra av att ha dig hos sig. Jag tycket givetvis inte detta är ditt ansvar att hurta upp pappa. Sen så anser jag att barn bör vara där dom mår bäst bor dina föräldrar nära varandra kanske du kan mer hälsa på pappa men bo mer hos mamma. 6 kan ha rätt corona gör att flera går det sämmre för inget som jag dock märkt av jobbar i butik och folk shopar normalt. Kanske kan du prata med din mamma mer om läget och hon kan ta det med din pappa? Tycker det är svårt att tipsa 😬

Upp till toppen
Annons: