övrigt

Vad är det som växer i min toalett?

2020-04-05 00:53 #0 av: Tinisblom

Jag började få problem med min toalett för ca 3 veckor sen. Det var som att det bildades ett "slemlager" i vattenlåset i min toalett. Jag skrubba bort det, men efter ca 3 dagar kom det tillbaka. Jag gjorde en felanmälan på det till min hyresvärd och det kom en kille och kolla på det. Han sa att han aldrig sett något liknande och fick återkomma. Han kom tillbaka, gjorde rent i tanken. Ingen skillnad. Jag har rensat alla avlopp på toaletten för den avgör en viss... doft. Men det kommer från toan.
Han bad mig göra rent med en flaskborste där vattnet kommer ifrån, ingen skillnad. Toaletten är bytt i fjol dessutom.

Bilderna jag bifogar är efter att inte ha skrubbat toaletten på 1,5 vecka. Ju mer dagarna går, desto längre blir "stråna".

Är det någon som vet vad detta är eller vad det beror på??
Jag bor i en hyresrätt.

Anmäl
2020-04-05 17:09 #1 av: Niklas

Jag har aldrig sett eller hört talas om något liknande. Prova att hälla i klorin över natten och se om det dödar det.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2020-04-05 20:09 #2 av: S.L

Åh detta var skumt aldrig heller hört talas om det innan lr aldrig sett.
Min fundering är dessa.
Är det något i själva vattenrören? Vatten prov kanske bra att ta?
Eller är det bara i toaletten vattentanken som 1 beskriver klorin för att se samt klorin i toan. Låt stå lver natten om du orkar med lukten.

Anmäl
2020-04-05 20:12 #3 av: S.L

Efter googlat hitta jag detta på ett annat "forum"
https://www.flashback.org/p56740009

Anmäl
2020-04-05 22:49 #4 av: Tinisblom

Ja, alltså. Det är jättemärkligt. "Vaktmästaren" frågade ifall han fick fota för han inte varit med om det förr. Jag tänker att jag chillar lite med klorinet just nu. Ringer dom imorgon och frågar ifall han kan ta ett vattenprov, sen testa med klorin.

Tack för tipsen! Fortsättning följer :)

Anmäl
2020-04-06 07:52 #5 av: MonicaLagerquist

Vad mysko.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2020-04-06 12:18 #6 av: Vixxen

Aldrig sett nåt liknande. Jättekonstigt!

Anmäl
2020-05-08 17:05 #7 av: Tinisblom

Jag har testat att hälla klorit i toaletten över en natt och spola. Den försvann, i några dagar. Testade igen att bara låta det ligga i nån få timme, och det försvann, men kom tillbaka igen. Jag har en katt med väldigt mycket "fel" och ett av dom är att hon alltid spyr. Flera gånger i veckan. Har varit med henne till veterinären men dom hittar inget fel på henne så hon har inte fått någon diagnos. Jag har haft problemet med toaletten sen i början av mars ungefär. Ibland börjar jag må akut illa från ingenstans och måste spy. Och idag spydde min andra katt för första gången. Börjar tro det är något seriöst fel på vårat inkommande vatten då ingen verkar ha haft det här problemet, ingen har sett det tidigare. Och jag misstänker vattnet nu eftersom att jag har börjat mosa ihop deras kattmat med vatten eftersom att dom lämnar maten och vägrar äta den om den torkar lite. Med att mosa det med vatten har dom ätit upp all mat och jag har inte behövt slänga nå.

Anmäl
2020-05-09 07:12 #8 av: MonicaLagerquist

Har det tagits vatten prov på ditt vatten?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2020-05-09 23:47 #9 av: Tinisblom

Nä, inte än. Jag ska ringa dom på måndag då det inte är jourtid.

Anmäl
2020-05-11 10:45 #10 av: Niklas

Vad obehagligt om det är det inkommande vattnet. Det hade jag inte misstänkt. Drick vatten som du hämtar någon annanstans eller köp rent vatten tills du vet.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2020-05-11 13:41 #11 av: JMW

Det där är ju en sak för hyresvärden. Du ska inte behöva trixa med flaskborstar och annat. Konstigt att du inte fått ordning på detta för det är över en månad sedan du gjorde inlägget. 

Anmäl
2020-05-12 20:27 #12 av: S.L

Hur har grannarna det med tanken på att det lär vara samna vattenrör 😐

Anmäl
2020-05-18 08:13 #13 av: Tinisblom

Han har inte vetat vad det har varit för nå. Men han tog med sig en ny karl i veckan och han sa att han kanskd kunde veta vad det berodde på, och att jag inte skulle behöva ha det så här så mycket längre. Men han sa aldrig tilö mig vad det var han trodde det var.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.