Annons:
Etiketterövrigtproblemlösning-och-frågor
Läst 1379 ggr
Emma,tb
3/31/20, 9:56 PM

Hur många pump tvål?

Hej! Hur många pump tvål tar ni när ni tvättar händerna? Har typ ett beroende att jag ska tvätta händerna ofta och tar minst 4 pump… Tvålen tar slut jättesnabbt på båda våra badrum..😰

  • Redigerat 9/14/20, 12:02 PM av Niklas
Annons:
JMW
3/31/20, 10:01 PM
#1

Det beror väl på pumpflaskan och hur hårt man pumpar. Jag brukar trycka två gånger på min pumpflaska. Skulle jag pumpa 4 gånger så skulle hälften försvinna ner in handfatet.

Maleficum
3/31/20, 10:06 PM
#2

Dem pumpar jag har här hemma räcker det med ett pump och man får tillräckligt med tvål för att få ordentligt skum.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Grace2009
3/31/20, 11:00 PM
#3

Hos pappa tar jag en pump med tvål. Hemma använder jag hårda tvålar.

Tarotstollan
4/1/20, 2:04 AM
#4

½ -1 pump och tvättar noga. Tar inte en massa tvål som bara rinner ut från händerna och ner i tvättstället.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CasaRamon
4/1/20, 8:22 AM
#5

Man ska inte använda hårda tvålar. Det blir en bakteriehärd om dom torkar. Inte hygieniskt alls. Speciellt om man är flera som använder samma tvål.

Grace2009
4/1/20, 8:33 AM
#6

#5 Vad jag har förstått så ska hårda tvålar torka upp för att bakterierna trivs i fuktig miljö. Enligt de studierna jag har sett är flytande och hård tvål lika hygieniska.

Annons:
CasaRamon
4/1/20, 8:43 AM
#7

En flytande tvål är ju inte använd, det är ju en hård tvål. Dessutom så är det konstaterat att bakterier finns på torra ytor under längre tid.

Niklas
4/1/20, 8:56 AM
#8

Jag trycker en gång, men i ärlighetens namn skulle ett halvt tryck räcka mer än väl.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emma,tb
4/1/20, 9:46 AM
#9

Tack för alla svar! Känner mig jätte korkad!😂

Emma,tb
4/1/20, 9:46 AM
#10

Tack för alla svar! Känner mig jätte korkad!😂

Åsa S
4/2/20, 7:07 AM
#11

Hård tvål är ingen bakteriehärd själv använder jag bara aleppotvål hemma den torkar inte ut huden och innehåller bara 3 ingredienser jag har jättesvårt för de där på pump alla de där kemikalierna sliter hårt på huden tvättade händerna flera gånger på jobbet med sån tvål och på kvällen sprack huden på knogarna och blödde.

Maria
4/2/20, 2:30 PM
#12

Jag trycker bara ett "pump"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/2/20, 3:48 PM
#13

Jag blandar alltid i lite vatten i tvålen och sen är det ett pump som gäller.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
S.L
4/2/20, 9:28 PM
#14

Flytande tvål helst dove tvål, tar rätt lagom har olika tvålpumpar i porslin.

TatsuOni
4/5/20, 10:29 AM
#15

1/2-1 pump beroende på vilken tvål vi har hemma.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Devya]
4/9/20, 6:38 AM
#16

4 pumpar är väldigt mycket måste jag dock säga. Varför så mycket?🤔 En pump är mer än tillräckligt. Det löddrar ju väldigt bra och så. Sen tar man bara rikligt med vatten och tvättar av sig allt. Mer än så behövs det ju inte.

Emma,tb
4/13/20, 9:35 PM
#18

#16 har många tvångstankar och det här är en av dem…😰 är inget jag gör med flit….

Tom
6/8/20, 8:50 AM
#19

½ - 1 pump och det räcker väl för mig också

Fridaaaa
6/17/20, 8:10 AM
#20

1-2 räcker

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: