Annons:
Etikettövrigt
Läst 1537 ggr
Tant Grön
3/17/20, 2:02 PM

Hur mycket toapapper har ni hemma?

Folk har ju hamstrat toapapper som galningar, så handen på hjärtat, hur mycket har ni hemma?

Annons:
Tant Grön
3/17/20, 2:04 PM
#1

Har för ungefär en månad. 🙂

Fridaaaa
3/17/20, 2:04 PM
#2

Köper vårt 6pack som vi brukar
Dumheter tycker jag med bunkring av toapapper

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TatsuOni
3/17/20, 2:07 PM
#3

Ungefär för en månad. Inte tänker jag fylla upp lägenheten med toapapper bara för att vissa har panik.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
3/17/20, 2:08 PM
#4

Har inte bunkrat, men brukar köpa storpack när det är extrapris. Eftersom det har varit extrapris ett par gånger den senaste tiden så har jag ett 24-pack kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
3/17/20, 2:13 PM
#5

Vi var tvungna att köpa en hel "bal" med 18 rullar sist. Det var det enda som fanns kvar.

Jag skämdes nästan när jag kom till kassan. Jag har aldrig köpt ett så stort paket tidigare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
3/17/20, 2:16 PM
#6

Det räcker nog minst en månad, men det har jag ofta, handlar alltid storpack och för några veckor sedan (pre-corona) var det extrapris på "mitt" märke så jag passade på. Det var det den här veckan också och normalt hade jag nog inte kunna låta bli att köpa, men nu skulle jag känna mig fånig.

Annons:
JMW
3/17/20, 2:19 PM
#7

Jag svarade 1 vecka men min gissning är att vi klarar oss två veckor.

Grace2009
3/17/20, 2:25 PM
#8

Har 40 rullar hemma just nu. Det är länge sedan jag köpte toapapper dock. brukar köpa när det är 5 paket för 100kr eller så.

Niklas
3/17/20, 2:31 PM
#9

Vi har kvar tre balar eller så. Fast det har inget med Corona att göra. Det hade vi redan före hamstringen. Vi köper sällan och när det är billigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lussan20
3/17/20, 2:40 PM
#10

Vi har för en vecka. Men pga att vi redan är sjuka så beställer vi hem från Willys det blev 12 rullar, choklad, tvål, schampo, chips, köttfärs, såpa, en normal veckohandling.  De kan ställa varorna utanför dörren…Mvh/WL🌺

Tarotstollan
3/17/20, 11:33 PM
#11

För ca 10 - 12 dagar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
3/18/20, 11:45 AM
#12

Köper 2x8 rullar när jag köper toapapper. Sen beror det på hur många vi är hemma hur länge det räcker Sen köper jag extra mjukt toapapper som vi har som snytpapper vid förkylning.

Stolt ägare till fem La permer

oh-la
3/18/20, 10:33 PM
#13

Har 8 rullar från storpacket vi köpte sist. Skulle köpt en storpack till nu när vi handlade, men det var helt rent på hyllorna. 8 rullar klara vi några dagar med så det går ju, men jag har verkligen inte mycket tillövers för de som hamstrar… Kan lova att större delen inte tillhör någon riskgrupp, eller är äldre och sjuk utan yngre och har dragits med av hysterin. Resultatet blir att det blir en helt skev fördelning, de som kanske behöver ha ett större förråd av varor (riskgrupper som rekommenderas stanna hemma) behöver ge sig ut i onödan och vi andra som behöver ha dla för vår vardag får inte tag på det vi behöver och behöver åka runt mer och söka varor och exponeras för fler människor. Verkligen egoism i sin fulaste form, den där hamstringen…

Annons:
Stallmima
3/19/20, 4:28 PM
#14

Har så det räcker ett bra tag framåt, 10 rullar. När de tar slut så får jag väl handla in nya, det kommer inte råda brist på rullar då Sverige är stortillverkare av detta…

Bjallstal
3/20/20, 1:33 PM
#15

Ett storpack(24 rullar typ) vi köper ett sådant när det nuvarande är halvt. Så som vanligt för vår del.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
3/20/20, 1:34 PM
#16

Klarar oss 1-2 månader på det beroende på hur mycket sambon snyter sig 😂

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Honestyisdead
3/22/20, 5:16 PM
#17

Har ca 15 rullar. Precis vad jag brukar köpa.

Siggebus
3/29/20, 7:37 PM
#18

Skrev för en vecka men det räcker lite längre. Ibland har jag mer och ibland mindre har inget med Corona att göra  - köper ibland storpack om de har extrapris

Silver83
4/2/20, 2:28 PM
#19

Köper en 8-pack när det behövs. Med andra ord när pappret börjar sina och jag behöver mer.

S.L
4/2/20, 9:15 PM
#20

Som alltid köper jag en större förpackning med 32 rullar. Den inhandlades förra månaden. Här hamstrar vi inte på oss för vi har inte den platsen 😂 Jag jobbar i butik på 1 1/2 dagar sålde vi 8 pall av en sorts toapapper Lambi, sen såldes det en del andra oxå. Folk kom med två kundvagnar fulla med allt möjligt det (ustiga var att folk inte köpte mer tvål än vanligt något som annars jag skulle tippat på. Den har mer nu dom sista veckorna som folk köpt lite mer av. Det vart på sina håll tomma hyllor då bor vi i liten håla ingen stor stad så nära.

Annons:
citytjejen
4/5/20, 12:26 PM
#21

Vi har nog 7-8 rullar och har inte, och kommer inte, att hamstra toarullar!🙂

/Christina

JMW
4/5/20, 1:55 PM
#22

De två senaste lördagarna jag handlat på Maxi så har det funnits toa- och hushållspapper. Inte full på hyllorna men ändå. Igår såg det ganska bra ut. 

De flesta hamstrarna har väl hamstrat klart så vi vanliga kan handla som vi brukar.

S.L
4/5/20, 8:04 PM
#23

22.Tror oxå folk har hamstrat färdigt iaf på konserver,pasta,ris och toapapper.

Upp till toppen
Annons: