Annons:
Etiketterövrigtproblemlösning-och-frågor
Läst 822 ggr
siizzlinboogie
12/13/19, 3:10 PM

Va är de här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad f*n är de här för skalbagge? Tror ja dödat runt 10 stycken bara idag!

  • Redigerat 9/14/20, 11:59 AM av Niklas
Annons:
Maria
12/13/19, 3:15 PM
#1

Kan det vara en pälsänger?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

siizzlinboogie
12/13/19, 3:39 PM
#2

Dom är små och mörkbruna. Kommer ur ett hörn i köket

Tant Grön
12/13/19, 4:26 PM
#3

Någon slags mjölbagge?

Sindri
12/13/19, 6:27 PM
#4

Jag skulle tömma alla skåp, titta i alla förpackningar. Städa sedan ut ordentligt. Är det mjölbagge har de larver någonstans och de är vita så de kan vara svåra att se i t ex vetemjöl så häll ut lite och kolla igenom.

När du städat ur alla skåp, lägg starkt luktande livsmedel, t ex kryddpeppar och hela nejlikor för att avskräcka kryp innan du flyttar in grejerna igen. Kolla sedan skåpen noga i några veckor ifall nya larver kläckts till skalbaggar.

Maria
12/13/19, 7:31 PM
#5

Jag häller allt i glasburkar med lock. Både snyggare och ingen risk för spridning av kryp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
12/13/19, 7:59 PM
#6

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
siizzlinboogie
12/13/19, 9:29 PM
#7

Dom kommer under ifrån golvet, har pratat med hyresvärd och Anticimex kommer på måndag 👍🏻

Sindri
12/13/19, 9:37 PM
#8

Om du har en granne under bör Anticimex prata med dem också. Och det hindrar inte att du kollar om de bosatt sig i dina skåp. Ju tidigare de upptäcks desto bättre.

siizzlinboogie
12/13/19, 9:45 PM
#9

Bor längst ner, dom skulle kolla den ovanför också :) kollar skafferi direkt 👍🏻

Meta4
12/14/19, 12:26 AM
#10

Förvara alla torrvaror som mjöl, socker flingor osv, osv i täta glas eller plastburkar.

Jag förvarar ALLT i burkar. Även kex .

S.L
12/14/19, 9:50 PM
#11

Vi fick in små avlånga mörkbruna kryp i höstas fått det i flera år samma tidpunkter på året. Jag har torrmaten i burkar. Men jag tömde alka lådor och skåp. Dammsög sen torka väldigt väl. Lyfta ur skåplådor och strödde in myrpullver som funkar väldigt bra på div kryp. Jag ville inte ha myrgift i skälva skåpet lr kökslådan där av under. Anticimex kolla på krypet och sa att dessa komner från ett ställe där dom lämnar in skördar av spannmål ofarligt men inte så trevliga att få in. Tips är städa väl och kontakta Anticimex spara gärna ett kryp som bevis 😉

Upp till toppen
Annons: