Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1341 ggr
Sindri
2019-11-25 09:42

Furniturebox?

Någon som har erfarenhet av detta företag? Jag har sett en soffa som verkar passa bra hos oss. De har dock ingen butik, inget showroom, kan inte skicka tygprover. Känns lite som att köpa grisen i säcken. 
Letar man omdömen om dem på nätet är det högst blandat, men mycket negativt.
Soffan är gjord i Asien någonstans, mer vet de inte. Tyget är polyester som i de flesta möbler nu, men det finns ju polyester och polyester, jag är rädd att det kan vara ett väldigt "plastigt" tyg.

Annons:
kattöga
2019-11-25 09:57
#1

Jag har ingen erfarenhet av Furniturebox, men har köpt en matta (som jag är glad för) hos Chilli.com.  Vi fick åka en bit för att kunna se och känna på mattan hos Chilli.
Intrycket hos Chilli.com var att jag aldrig vill handla där mer. Så Furniturebox har inte lockat. 
Varför? Jo, för har samma ägare/ är "samma" företag… 

Företagsinformation
Home Furnishing Nordic AB
Org. nr 556780-9685

Postadress:
Home Furnishing Nordic AB
Box 605 
251 06 Helsingborg

Rörigt, fejkade reapriser (som ju inte är ovanligt på försäljningsmarknaden).

Kolla om du hittar samma soffa hos Chilli. Om de har den där också, så kanske du kan titta på soffan IRL.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Li.nda
2019-11-25 10:08
#2

Min soffa är från furniturebox. Bra kvalité, haft den i 3 år och den är fortf som ny. Snabb o smidig leverans :)

//Linda

Herveaux
2019-11-25 10:23
#3

Jag köpte min nya säng från FurnitureBox och det var en snabb och smidig affär för min del.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sindri
2019-11-25 10:29
#4

#1 av: kattöga
Tack - misstänkte att det var samma affär i princip. Soffan har ett annat namn där  och en butik är rätt nära. Ringer genast och kollar om de har den inne.

Lillyrod
2019-12-27 20:09
#5

Min syster har råkat riktigt illa ut på Furniturebox. Hon beställde ett soffbord där och fick hem detsamma ganska omgående. När soffbordet byggdes ihop, det var typ bräda för bräda,  så upptäckte de att brädorna inte passade ihop och att det blev stora mellanrum i bordsskivan. 

Det var också knaggar som fallit ur och det var hål här och där pga det. 

Efter samtal med Furniturebox blev hon upplyst om att eftersom de hade satt ihop bordet så kunde de inte få ersättning för något som var fel. Grejen var ju att man inte såg att det var fel förrän bordet var ihopsatt. Efter ett antal turer fram och tillbaks så fick hon hälften av pengarna tillbaka och det sk soffbordet är kört till tippen. 

Varning för det företaget alltså.

Sindri
2019-12-27 22:02
#6

Har förstått det. Chilli verkar vara samma företag, maken var förbi en sådan butik och kollade på en soffa. Den var oerhört plastig och billig i utförandet.

Annons:
Bjallstal
2019-12-28 17:10
#7

Trademax, Furniturebox och Chilli har samma ägare och lager med för den delen.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Lillyrod
2019-12-28 17:58
#8

Oj det visste jag inte. Trademax har jag beställt ifrån och det fungerade perfekt. En matta visserligen så det var inget som skulle sättas ihop.

Tack för det tipset!

Honestyisdead
2020-02-20 02:33
#9

Jag beställde en soffa därifrån. Mest obekväma soffa jag varit med om. Men snabb leverans.

Upp till toppen
Annons: