Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1104 ggr
Surpan
11/19/19, 1:05 PM

Vägglöss?

Hoppas ni kan hjälpa mig! Det är så att vi har ett fritidshus. I somras var vi där vid två tillfällen och bägge gånger fick jag konstiga bett på kroppen. Sista gången fick även min yngsta son bett. Efter googlade så tycker jag att betten ser ut som vägglusbett. De är runda, upphöjda och röda. Sitter ihop i klunga eller på rad. De svider/stramar lite lätt första dagarna och sedan kliar de något men inte så farligt. De sitter kvar i flera veckor (betydligt längre än myggbetten). Ingen annan har fått bett. För någon vecka sedan åkte mina föräldrar upp för att sova i sängen och ställde dit fällor som är som skålar som man placerar sängbenen i. De hittade inga vägglöss. Nu är vi lite villrådiga om vad vi ska göra. Mina föräldrar (som formellt sett äger huset) tror inte att det är vägglöss. Vi vill inte åka dit förrän det är noggrant undersökt för vi vill inte ha hem vägglöss till vårt hus. Vad tror ni? Kan det vara något annat än vägglöss? Och vad kan man göra?

/Surpan

Annons:
vallhund
11/19/19, 1:19 PM
#1

Ta ut Anticimex, brukar täckas av hemförsäkringen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Sindri
11/19/19, 2:09 PM
#2

Det finns annat som biter och sitter i länge. Loppor kan komma från katter, fåglar mm. Ni kan ha fått det utomhus. Det är bra att rensa närområdet från gamla fågelbon, där kan det finnas loppor.

Surpan
11/19/19, 6:22 PM
#3

#2 hm.. vi har ett fågelbo i väggen av huset i det rummet jag fått betten i. Kan det vara det alltså? Eller att jag fått betten utomhus? Kan vara värt att kika på.

/Surpan

Sindri
11/19/19, 6:51 PM
#4

Kan absolut vara så. Googla på fågelloppor och se om det kan stämma.

Fågelloppor kan man  få utomhus, eller av en sådan enkel anledning som att man lägger sängkläder på vädring och en loppa följer med in.

TatsuOni
11/27/19, 11:24 AM
#5

Fågelloppor biter oftast på benen och nedre delen av överkroppen. Betten från olika typer av loppor blir precis som du beskriver.

Vi har en katt som har släpat in fågeloppor under sommaren och betten sitter i länge.

Jag har även en kund som har berättat att de har fått in fågelloppor vi en ventil i väggen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Surpan
11/27/19, 11:32 AM
#6

Tidigt i våras så la vi om taket på huset och rensade då bort två fågelbon som satt under taknocken utanför fönstret till det rummet vi sov i. Vi har även ett fågelbo i väggen som sagt. Jag har fått nästan alla bett på benen eller ländryggen. Dock har jag fått en grupp bett på armen och min son fick sina på armen. Verkar onekligen som att de kan vara fågelloppor. Dör de under vintern eller hur blir vi av med dom?

/Surpan

Annons:
TatsuOni
11/27/19, 11:34 AM
#7

#6  De går i ide under vintern och vaknar på våren. Om ni inte kan plocka bort boet så borde ni rådgöra med Anticimex.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
11/27/19, 12:21 PM
#8

Men dör de inte ut i brist på mat? De äter blod från alla djur de kan komma åt, men kan bara överleva och fortplanta sig på det artspecifika blodet, i detta fall fåglar.

TatsuOni
11/27/19, 1:13 PM
#9

#8 De kan övervintra i övergivna fågelbon och vaknar till liv på våren, för att söka upp fåglar att leva av.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
11/27/19, 3:31 PM
#10

Oäääh! Det hade jag ingen aning om. Skall ha det också i åtanke i vår.

Upp till toppen
Annons: