Annons:
Etikettövrigt
Läst 950 ggr
Mia-45
2019-11-02 10:28

Tvättstugan-grannosämja

Detta stämmer verkligen. 
Att det ofta blir gräl om tvättstuga. Här är det inte gräl på så sätt. Men ett tyst psykologikrig kan man säga. 

Det började med för säkert 1½ år sedan att granntanten skrev en lapp till mej om att jag minsann skulle slänga soppåsen själv och inte ställa den på bänken som en pik till henne. 
Det var bara det att det var inte jag som ställt den på bänken. 
Men varför ens börja bråka om en sketen soppåse. 
Efter det så har det tydligen bestämts i tysthet att det är min sk. uppgift att ta ut och slänga den. Och även tömma filtret i torkskåpet efter alla andra. 
Jag har tagit ut soppåsen just för att det ska bli lugnt. Det är inga större problem för mej alls. 

Nu har de bytt där nere (grannkärringen) och bara ställt påsen på bänken…tagit ut luddet ur filtret på torkskåpet och bara slängt den högen på golvet. 
Sista gången jag nu tvättade så tvättade den andra grannen och inte skrivit upp sej….men det gjorde jag….och då hade denna granne torkskåpet igång med sin tvätt. Så jag använde den inte ens. Och då tror ju säkert grannkärringen att jag inte tagit ur luddet efter mej fastän det var den andra grannen som använt det. 
Därav att hon säkerligen slängde det helt sonika på golvet. 

Jag blir sååååå jäkla trött på detta betendet. 
Varför inte bara ta upp skiten och slänga det? 
Nääää då ska man jäklas med den som i  tysthet blivit utsedd att städa efter alla andra. 

Detta plus min hyresvärd gör nu så att jag säkerligen kommer flytta till våren. 
Jag måste ha lugn och ro i mitt boende. 
Sen kan grannkärringen jävlas med de nya som flyttar in här bäst hon vill. 
Men hon är sur för att hyresvärden inte fick ut mej så hon kunde ta denna lägenheten. 
Men nu får högen på golvet ligga kvar….soppåsen kan stå kvar på bänken. 

Thats it.

Annons:
Carmarino
2019-11-02 10:45
#1

Trist med sådana grannar, och synd att du måste flytta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2019-11-02 13:17
#2

#1 Ja jag fattar inte varför de beter sej på det här viset. 
Måste och måste…men jag vill flytta för att få lugn och ro.
Jag är sjukskriven på för stress- och utmattningssyndrom. Behöver bara lugn och ro runt omkring mej. Men det är omöjligt att få här.

Carmarino
2019-11-02 13:20
#3

#2 Förstår det. Det är tärande att ständigt må dåligt på grund av boendet. Hoppas bara HGF hinner få något resultat om din hyresvärd innan du flyttar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2019-11-02 13:44
#4

#3
Det boendet jag blivit erbjuden blir inte ledig förrän till våren. Så jag hoppas verkligen att det ska vara klart då. 
Kan inte flytta innan för hyresvärden kommer och proppsa på att jag ska betala för renovering….det som han inte skött i underhåll. 
Är bara en sak som jag är lite orolig över. Det är att Återvinningen ligger nästan granne och att järnvägsspåret går ca 50 m därifrån. 
Jag ska prata med de på Återvinningen hur det gör med containrarna som står där…om de täcks över på nåt sätt på natten. 
Sen finns det ett stängsel ut mot järnvägen…och skulle nu kisse vara där ute så borde han höra när tåget kommer.

Carmarino
2019-11-02 14:13
#5

#4 Håller tummarna för att det blir bra med flytten.

Även om hyresvärden propsar på att du ska betala så vet ju HGF hur det är, så de hjälper förhoppningsvis till så att du slipper ha honom efter dig. Har du pratat med dem om att du ska flytta, så att de vet att de inte kan låta ärendet ligga på hög i all evighet?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2019-11-02 14:19
#6

#5 Nä jag har inte sagt det till HGF. Vi inväntar Hovrättens beslut så HGF kan inget göra just nu. 
Och den lägenheten jag eventuellt ska flytta till blir ju inte ledig förrän till våren. Och då måste detta vara ur världen rimligtvis. 
Inget är säkert än. Men till 80% blir det att jag flyttar.

Annons:
Carmarino
2019-11-02 14:27
#7

Håller tummarna för att allt löser sig innan du flyttar. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2019-11-02 14:34
#8

#7
Tack…och jag hoppas att hon som bråkar i tvättstugan tar och lugnar ner sej. 😂

Carmarino
2019-11-02 14:43
#9

#8 Du får göra som man gör på kontoren, men istället för att sätta upp en skylt med "Din mamma jobbar inte här" så får du skriva "Jag är inte städerska här!" 😃

Sedan kan du ju alltid komplettera i lite mindre stil med att du städar efter dig, men inte efter alla andra. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mia-45
2019-11-02 15:31
#10

Hhahahaha bra förslag. 😂😂Ska fundera ut nåt…hahahhaaha

Upp till toppen
Annons: