Annons:
Etikettövrigt
Läst 2575 ggr
Niklas
9/28/19, 7:20 PM

Hur ofta tvättar du händerna?

Ungefär hur många gånger om dagen tvättar du händerna?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
MonicaLagerquist
9/28/19, 7:21 PM
#1

Det beror på vad jag gör.De dagar jag sitter ute i syrummet blir det ju färre än de dagar jag rullar köttbullar i köket.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
9/28/19, 7:27 PM
#2

Förutom att tvätta händerna, tvättas de ju när jag diskar (hand-disk) vilket sker 2-3 gånger per dag (kattskålar framför allt). Och, jag säger som #1; det beror ju på vad man gör under dagen. Ibland blir det "handtvätt" många gånger om dagen, ibland inte alls så många.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Magi-cat
9/28/19, 7:28 PM
#3

Har inte räknat men det är ofta. 🙂 Det är viktigt med handhygien.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lillyrod
9/28/19, 7:35 PM
#4

Så ofta jag kan. Får snudd på panik om jag blir klibbig om händerna 😃

Jag träffar, hjälper och hanterar många människor i jobbet och därför tvättar jag så fort jag får tillfälle. Har handsprit till hands också ifall jag känner att det behövs.

Soligajag1
9/28/19, 7:36 PM
#5

Det blir ofta det , första gången när jag går upp på morgonen , Sen varje gång efter toa besök , när jag lagar mat blir det fler ggr, Visst är det viktigt med handhygien ! 😀

HH 🙂

Maria
9/28/19, 9:45 PM
#6

Handhygien är viktigt.

Vi har ju katter också så varje gång jag tömt lådan vilket är flertalet gånger per dag. Alla gånger jag själv är på toa. Innan jag ska laga mat eller ta någon macka och så vidare så det blir fler gånger än 10.

För övrigt så är jag inte så petig med att ha det kliniskt rent runt mig men just händerna brukar jag tycka är viktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
S.L
9/30/19, 11:05 AM
#7

Jag tvättar händerna ofta. Varje gång jag är i köket,badrummet. Så ger jag husdjuren mat tvättas dom efter gett mat ibland före o efter. Så jag rösta på oftare än 10 gånger.

[MelliOO]
10/1/19, 10:54 AM
#8

Kanske 15 gånger🤷‍♀️

Gredelin
10/1/19, 4:51 PM
#9

Jag är övertygat om att det viktigaste är att tvätta händerna när man kommer hem. Hissknappar, portkoder, knappsatser när man betalar, där finns de stora bakteriehärdarna. Därmed inte sagt att man inte skall tvätta händerna i badrum, kök mm

S.L
10/12/19, 8:27 PM
#10

9 jobbar i butik och själv tar jag handsprit på kortläsaren just för detta. (Städning av kassan ) Men pengar hur äkliga är inte dom och vissa håller sedlar i munnen för sen räcka över dom för betala. Blä och funderar på hur kan man låta barn bita på varor sen ge mig för skanna den o räcka dom saken 😣 Tänker på hur x många mynt jag rör vid som barnet sen stoppar i munnen hua. Själv har jag hanskar på mig och handsprit är bra ☺

monstermash
10/14/19, 4:22 PM
#11

Alldeles för många gånger. Jobbar dessutom med barn så känns som jag tvättar händerna konstant på jobbet. Hemma efter varje hundpromenad, toabesök, innan middag osv…

[Tante Aubergine]
12/9/19, 2:17 AM
#12

Definitivt för ofta. Skulle inte påstå att det är tvångsmässigt, men påminner om det. Försökt att dra ned på tvagningen men det är inte så lätt alla gånger. Så händerna blir lätt nariga och blöder, och jag köper ut en återfuktande handkräm från apoteket jag tycker funkar bra.

Åsa S
12/9/19, 8:19 AM
#13

#12 Testa nått sånt som en Aleppotvål med runt 30-40% lagerbärsolja den tvålen är fetare och torkar inte ut huden lika mycket

Annons:
vallhund
12/9/19, 2:05 PM
#14

#12 De flesta som får problem tvättar händerna i varmt vatten, övergå till kallt vatten så blir det bättre.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Tante Aubergine]
12/10/19, 2:16 AM
#15

#13 & #14 Tack för tipsen.

Fridaaaa
12/12/19, 9:22 AM
#16

Blir många gånger om dagen med småbarn, djur och inom hemtjänsten.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Hayabusa]
12/12/19, 9:25 AM
#17

Jag tvättar händerna så ofta som det behövs…

Dioramabyggare
2/4/20, 3:45 PM
#18

Jag "röstade" på 6-10 gånger per dag.  Jag tvättar alltid händerna efter toalettbesök, byte av sand i + tömning/rengöring av kattens toalettlåda, och när jag bakat bröd/lagat mat, eller hållit på med något annat kladdigt.

Chinesecrestedlover
2/15/20, 12:53 AM
#19

Uppskattningsvis femti-elva-miljoner gånger om dagen 😂 

Jag har många djur = tvättar händerna när jag ex. matat, städat burar/terrarier/akvarier, plockat upp efter hundarna osv. sen såklart när jag lagar mat till mig själv, efter toabesök, när jag kommer hem efter att ha handlat/varit "bland folk" (så efter jobb osv.) m.m. 

Dessutom är jag vegan och har djur som äter animaliskt = tvätta, tvätta, tvätta igen när jag tagit i något som ej är veganskt. 

Så det blir många gånger om dagen…ibland känns det inte som jag gör så mycket annat, haha😉.

Upp till toppen
Annons: