Annons:
Etikettövrigt
Läst 497 ggr
Niklas
9/28/19, 3:13 PM

Går det att skicka post under helger?

Tydligen töms inte postens brevlådor längre på söndagar. Går det att skicka post på något annats ätt under lördag och söndag? Jag hittade inget svar på Postnords hemsida eller Google.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Lona
9/28/19, 3:18 PM
#1

Beror nog lite på var man bor. I Göteborg kunde man, åtminstone till ganska nyligen, lämna post vid Posten inne i centrala stan.
Ibland funkar det att lämna hos större postombud även på söndagar. Det brukar dock vara ganska tidigt som man måste lämna breven, före 10-12 nånting.
Skiljer möjligen i olika län fast PostNord är ju PostNord oavsett var i landet man befinner sig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lillyrod
9/28/19, 3:29 PM
#2

Tömningen av brevlådor har helt upphört på söndagar. De hämtar inte heller något hos ombuden. Det ska vara samma i hela landet. De ändrade nån gång i mitten på augusti.

Jag fick informationen hos mitt postombud att det gäller överallt.

Carmarino
9/28/19, 4:56 PM
#3

Det verkar inte vara någon annan än Postnord som har brevlådor för privatpersoner. Med Bring verkar det bara vara företag som kan skicka post.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
9/28/19, 7:17 PM
#4

Tack för era svar!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lona
9/28/19, 9:44 PM
#5

#2, Äsch då! De kunde varit lite tydligare med det, men det förvånar ju inte… Undrar hur länge det dröjer tills vi får vara glada för postleveranser och tömning en gång i veckan?🤐


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: