Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 2034 ggr
MonicaLagerquist
2019-09-21 13:56

Grannens hus är till salu-

Annons:
JMW
2019-09-21 14:16
#1

Många pengar. 😮

MonicaLagerquist
2019-09-21 19:17
#2

De köpte huset billigt och då var det i väldigt dåligt skick. Nu har de renoverat och byggt om en massor.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-09-27 06:54
#3

Jag älskar att "Hemnet-knarka"!👍
Det här var väl inte riktigt min stil, vare sig planlösning eller inredning, fast det ser nog lite annorlunda ut när det är mer "inbott" än i en annons. Men tapeter med "prickar" och tydliga mönster, no, no, no! Det är förstås inte svårt att ändra men lite trist när det är nygjort.
Och ge mig altanen!😍

Hur mycket ligger ett vanligt 1 1/2-planshus på i ert område vanligtvis? Själva hustypen är ju ganska vanlig.🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2019-09-27 08:18
#4

Det ligger i den prisklassen ungefär.

Jag är inte heller så förtjust i hur de har byggt om sitt hus. Vi har ett likadant. Det ligger fem hus i rad varav fyra var lika från början, det femte är spegelvänt.

Sen har grannarna gjort något som jag tycker är dumt och som man tydligen inte får göra utan bygglov.De har plockat bort värme/fläktsystemet utan att ersätta det med ett nytt fläktsystem.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-09-27 13:02
#5

#4, Ooops, det med värme/fläktsystemet lät ju inte så genomtänkt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2019-10-17 20:54
#6

Tredje visningen idag.En ensam mäklare sitter vid köksbordet.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
oh-la
2019-10-18 09:17
#7

#6 det är väl oftare och oftare så på hus nu för tiden. Här märks det mest på hus mellan 5,5-6 miljoner och upp. De under går fortfarande, men segare. Inte som när vi köpte vårt hus 1,5 år sedan… trist för dom som lånat upp i sina hus efter värderingar när priserna var som mest upphaussade och nu kanske måste sälja… men ganska väntat tänker jag.

MonicaLagerquist
2019-10-18 09:21
#8

Grannen har redan köpt ett annat hus så de vill väl bli av med det här snabbt.

Stolt ägare till fem La permer

oh-la
2019-10-18 09:25
#9

#8 ja då är det ju lite svettigt… tror fler och fler kommer ligga sömnlösa mellan boenden framöver, tyvärr.

MonicaLagerquist
2019-10-18 11:39
#10

Jag är glad att det gick så smidigt att sälja svärmors lägenhet.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-10-18 14:12
#11

#10, Jag kan tänka mig att det är större rotation på lägenhetsmarknaden och att det är lättare att få sålt där. Även om priserna kan vara i princip lika höga så är det inte alls samma ansvar att köpa en lägenhet som ett hus med allt vad det innebär vad gäller skötsel, underhåll, mm. Ja, bostadsmarknaden är lite läskig. Undrar hur det går för min kompis som ev ska sälja snart? Det var i och för sig ett ganska lågt inköpspris på huset för fem år sedan men det är i sämre skick nu. Mycket går väl att "putsa till" men nja, värdet har nog gått ner.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
2019-10-19 08:07
#12

#11 Vi fick mer för svärmors tvåa än vad grannens hus på fem rum och kök ligger ute för.

Stolt ägare till fem La permer

Lona
2019-10-19 09:46
#13

#12, Skönt! Jag kan dessutom tänka mig att även om svärmor kanske inte behöver så mycket pengar numera så är det gott för henne att ha en slant på banken (eller motsvarande). I synnerhet den generationen brukar ju vara väldigt noga med att inte på något sätt ligga till last och att absolut ha råd med en "riktig begravning". ❤️ (De kommer ju i jorden i vilket fall, men åtminstone för min mormor var det mycket viktigt att hon bekostade allt själv.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
MonicaLagerquist
2019-10-19 09:54
#14

#13 Som gammal och boende på ett äldreboende är det bäst att inte ha mer än ca 80 tusen på banken.Har man mer försvinner bostadsbidrag och ändra bidrag.Vi  Min man fick pengarna i gåva när skatten och arvode till advokat och lånen var lösta.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: