Annons:
Etikettövrigt
Läst 5501 ggr
Mia-45
2019-09-08 10:08

Hur luktar cannabis?

Hej

Jag undrar om nån vet hur det luktar när nån röker cannabis?
Har en granne ovanför mej som jag misstänker gör detta. 
Innan när de rökt så har det bara luktat vanlig ciggrök in till mej. Men på senare tid så har det börjat lukta konstigt. 
Har trott att katten släpat in något som legat och ruttnat. Så jag har vänt upp och ner på mitt hem flera ggr. 

Men sedan igår så förstod jag att denna lukt kommer utifrån. För jag vände upp och ner på soffor igår med..hahahahha
Och jag har märkt att denna lukt känns då och då när hon är ute och röker. Jag vet att det är kvinnan i familjen då hon hostar hela tiden. 
Men hur luktar det när man röker på?
Kanske svårt att förklara. 
Men den lukt jag känner är en aningens tung och lite sötsliskig. 
Och hade det varit något om hade legat inne hos mej så borde jag ha kännt lukten hela tiden. Men det är bara några ggr per dag jag känner av den. 
Och de har sin balkong precis ovanför mina tv- och sovrumsfönster.

Annons:
Maria
2019-09-08 10:10
#1

Det brukar lukta sött så som jag har upplevt det. Alltid svårt att beskriva doft i skrift.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2019-09-08 10:11
#2

Sött ja. En tung lite stickande doft. 
Som om någon råtta legat och ruttnat. Jag far illa av denna lukt iallafall.

Maria
2019-09-08 10:14
#3

Jag tycker det är jättestor skillnad på ruttnande djur och doften av någon som röker.

Det går inte ens att jämföra så som jag upplever det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2019-09-08 10:16
#4

Jag kanske har glömt bort hur ett djur luktar när det ruttnar. 
Men det känns lite som det. 
Iallafall så luktar det sött och näästan som vissa rökelser fast lite skarpare i tonen på lukten. 
Fy vad svårt att förklara lukter..hahha..
Nåt msyko är det iallafall som röks. Eftersom lukten kommer då de är ute och röker. Inte alltid men ett par ggr per dag.

Maria
2019-09-08 10:19
#5

#4 Då är de riktiga storkonsumenter om det luktar flera gånger per dag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2019-09-08 10:21
#6

#5 Det gör det…två eller tre gånger som jag känt det.

Annons:
Maria
2019-09-08 10:29
#7

#6 De är ju ganska få som röker så ofta. Oftast på grund av att det kostar en del.

Kan det vara vattenpipa de röker kanske? Det finns ju mängder med smaksatt tobak till just vattenpipa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2019-09-08 10:30
#8

#7 Kan ju vara vattenpipa då jag inte ser vad de röker.

Mia-45
2019-09-08 10:32
#9

De hade ett bråk för några veckor sedan. Så vi andra grannar fick ringa polisen. 
Och när jag sedan pratade med kvinnan i familjen så säger hon att hennes man hade anklagat henne för att rökt på och vara påtänd. 
Saken är den med att de har två barn var + en liten nyfödd ihop. 
Så förekommer det knark så gör jag en orosanmälan. 
Men det kan jag ju absolut inte göra förrän jag vet säkert.

Maria
2019-09-08 10:34
#10

Svårt det där men jag gissar att de har ögonen på sig efter polisingripandet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TheSquirrel]
2019-09-08 10:39
#11

Jag tycker det luktar som om någon röker blommor som de har pissat på. 😂

Mia-45
2019-09-08 10:42
#12

#11 Usch…😂
Men ungefär så.

[Devya]
2019-09-08 13:20
#13

Jag har upplevt att vissa människors svettlukt luktar som cannabis. Har känt av cannabis flera gånger i mitt liv då jag varit ett par gånger till Amsterdam och jag bor i Belgien, nära gränsen till Nederländerna. =P Många ungdomar man ser röka på här och då händer det att det handlar om cannabis. Inget ovanligt häromkring, tyvärr. Själv avskyr jag lukten. Finns ju även att beställa hem sådana där "incense sticks" med cannabis lukt, det upptäckte jag då jag sökte efter lavendel doft. =P

Så det att du känner av cannabis lukt behöver inte betyda att något olagligt pågår. De kan ha vadsomhelst som luktar sådär, kanske elcigaretter med cannabissmak.

Jag kan inte riktigt beskriva vad cannabis luktar som men åtminstone inget gott. :)

Annons:
Magi-cat
2019-09-09 11:09
#14

Hur saker luktar kan upplevas olika, men som det beskrivits ovan skulle jag hålla med om "sötsliskig" och lite åt rökelsehållet.

Mia, om du har den minsta misstanke om att det pågår något som kan vara dåligt för barnen (som bråk och droger etc.) kan och bör du göra en orosanmälan! Vem som helst kan göra det och man behöver inte bevisa något. Du kan t.o.m. vara anonym. 

Även om det redan varit ett polisingripande är det inte säkert att fallet gått vidare.

https://www.socialstyrelsen.se/stod-i-arbetet/barn-och-unga/barn-och-unga-i-socialtjansten/barn-som-far-illa/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

gudilondon
2019-09-09 13:15
#15

Cannabis doftar lite örter men inte sötsliskigt. Däremot misstänker jag vattenpipa. Det finns en smak där doften påminner om kanel, karamell.

[QASIK]
2019-09-17 00:01
#16

Håller med #15. Det luktar inte alls sött. Tung ört på gränsen till kvalmig.

S.L
2019-10-21 12:08
#17

Har en vän som röker elcigarett å tycker en sort luktar äkligt. Sen kan man röka på fler saker än cannabis. Hur saker luktar har jag ingen aning om.

Meta4
2019-10-23 16:31
#18

De röker säkert e-cigaretter. Det finns massor av ”smaker” på dom och de lukter olika. Ser du en som röker och det blir ett jättemoln så är det en e-cigg.

Lillyrod
2019-10-24 19:48
#19

Det behöver inte bli ett jättemoln av e-cigg. Då är det lite mer avancerade grejer. En vanlig e-cigg märks knappt. Lite vattenånga som snabbt försvinner. Det luktar lite men oftast luktar det gott. Beror lite på vilken smak man använder.

Upp till toppen
Annons: