Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1153 ggr
S.L
7/22/19, 8:09 PM

Vilken väggfärg

Hej. Vi hyr lägenhet (fd arbetbostad som är bara vi i huset på landet) Vårat vardagsrum har ful tapet ser ut som lussekattbullar dock med blad som skapar detta lussekattmönster. Mönster som denna på 4 a väggar gör att det ser rörigt ut på något sätt. Tavlor gör sig inte rätt det ser grötigt ut med tavlor och har tavlor som är efter mamma o pappa så vill gärna ha dom uppe. Vi har en stor brun soffa och vitt soffbord och tvbänk samt vita tavelhyllor. Tanken är mer behålla soffan då den är för skön och vi har inte råd att köpa ny. Vi kommer få färg av hyresvärden men helt vitt vet i tusan om jag vill ha. Vill ha helst så få färger som möjligt men tänkte är det omodern att ha en fondvägg? Kanske ljusgrå på en vägg och resten äggskalvit/venvita väggar. Eller kanske snyggast med en färg 😋 Tips på färg som passar brun stor soffa samt vita möbler. Vi har större högtalare dessa har jag plan på göra vita för göra det mer enhetligt med tv bänken ☺😌

Annons:
JMW
7/22/19, 11:05 PM
#1

Kanske en grön nyans? Jag har precis målat väggarna i ett rum i en grön färg jag köpt på Rusta. Blev riktigt snyggt.

S.L
7/24/19, 8:38 PM
#2

1 Tack för tipset ska se om det passar med grönfondvägg vill helst ha få bas färger (väggar,soffa möbler) för mixa i kuddar o gardiner i kanske någon annan färg även som faller isf i fondväggen om det blir en fondvägg 👍

Meta4
7/25/19, 12:02 AM
#3

Ljus beigegrå passar till allt. Ha massor av fina färgglada kuddar och plädar och lite mattor.

S.L
7/26/19, 11:01 PM
#4

3 tackar ska lägga till den med, har funderat på den lite på just ljus beige men beigegrå var lite ny 👍

S.L
7/29/19, 8:07 PM
#5

3 tack för tipset på färg jag gilla ditt förslag såg även en ljusrosa som jag kom in på när jag googla ditt förslag på färge👍 Dottern har grå tapet så pastellrosa kan passa vardagsrummet 😊

[Devya]
7/31/19, 2:22 PM
#6

#5 Kolla dock med hyresvärden om det är ok för det är en ganska speciell färg. Vissa hyresvärdar vill helst hålla sig till mera vanliga färger, speciellt då de vill hyra ut stället till en ny person.

Vi hyr ut en affär och vi är ok med det mesta så länge de målar om, om de har valt någon färg som är lite knepig. :)

Annons:
S.L
8/2/19, 9:11 PM
#7

6 Våran hyresvärd är rätt ung och han får givetvis veta färgvalet innan. Han står för materialet vi för arbetet anser man denna fula tapet med 18 hål duger så tror jag man tar en dov färg med 😋

Upp till toppen
Annons: