Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 745 ggr
Rwawr
2019-05-22 15:07

Myror inomhus

Någon som haft myror inomhus? Och här nåt bra knep för att få bort dem. Vår första sommar i vinterbonat fritidshus och nu när myrorna vaknade så bestämde de sig även för att komma in till oss.. De verkar inte ha en specifik ingång utan kommer in längst med lister och ett å annat hål i hörn. Har två såna fällor samt hällt ut massa kanel typ överallt.

Annons:
Sindri
2019-05-22 15:42
#1

Har myrorna bott där och gått där så fortsätter de att gå där. De har antagligen gjort det sedan innan huset byggdes. Vi har besök vid ett speciellt ställe i köket varje sommar, men de kommer bara ett par dar, sedan lessnar de.

Jag häller ut bikarbonat, det gillar de inte. Tyvärr är det bara Myrr som hjälper annars. Det bör ni strö ut utomhus och vid torrt väder.

Niklas
2019-05-22 16:18
#2

De brukar hålla sig borta från kanel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rwawr
2019-05-23 09:44
#3

#1 skulle det varit ett par stycken skulle jag inte bry mig men när det är en hel koloni börjar jag bli galen. Myrr har vi stött under huset där vi kan och det känns som det förvärrat saken inomhus. Kanel funkar hittills bäst i två rum, men kan ju inte ha det längst med alla väggar i hela huset….. Och hur länge kan man behöva ha det innan de tröttnat? Som jag skrev… de blir bara fler och fler känns de som. Bet inte vad som kan vara så intressant här inne hos oss.

Sindri
2019-05-23 11:03
#4

Det är nog inte så intressant inne hos er, det är bara det att deras autostrada till och från bot ligger där, och låg där innan huset byggdes. 
Det enda är att at dit Anticimex och se till att hela kolonin utplånas. Tyvärr!

Rwawr
2019-05-23 12:35
#5

Det börjar nog bli på den nivån.. de har även börjat ta sig från taket när alla golvspringor är igentäppta med kanel. Börjar känna mig desperat. Någon som vet hur Anticimex går till väga? Ska ha en bebis när som helst och känner inte att jag orkar med det här just nu.

Sindri
2019-05-23 13:10
#6

Ring ditt lokala Anticimexkontor och fråga. Men innan - kolla att det ingår i er hemförsäkring, annars fixa det innan.
Kanske måste ni bo borta ett tag, jag är inte säker, bäst att fråga dem.

Annons:
[Forest]
2019-06-10 18:55
#7

Jag tog myrpullver längst väggen där vi fick in myror. Köpte 4 fällor och la ut dom inne. Vi vart av med våra dom kom inte tillbaka. Vi har sen hyrt lägenhet på bottenplan uteplats utanför med plattor myrorna älska bo där Anticimex kom 2 gånger sen vart vi av med dom inne.

Upp till toppen
Annons: