Annons:
Etikettövrigt
Läst 1262 ggr
Rosen82
2019-04-04 22:19

Sköljmedel

I dag när jag tog ut tvätten ut maskinen så tycker jag att den luktade lite surt. Har en lång period haft comfort sköljmedel och då luktar den bra men nu när jag har softlan appel så tycker jag inte det luktar bra längre. Kan det vara så att jag behöver mer softlan åt gången för att det ska dofta?? Alltså är det står skillnad på comfort och softlan?? Får nog köpa en ny flaska comfort…Tips vad ni tror?

Annons:
Meta4
2019-04-05 06:27
#1

Sköljmedel är gjort på fettresterna vid slakt, plus en massa kemikalier. Köp 3-4 tovade ullbollar som du lägger i torktumlaren. Ullbollarna gör att tvätten blir mjuk. Giftfritt och bre. Sköljmedel skadar också maskinerna, de blir fulla av ”fett”.

[Forest]
2019-04-05 10:26
#2

1 Vart hittar man tovade ullbollar?

Själv köper jag Comfort dom mer "lyxigare" för tycker dom luktar längre ;)

Åsa S
2019-04-05 13:42
#3

Kanske dags göra ren maskinen, man ska ju göra ren den med jämna mellanrum. Det finns rengöringsmedel för maskinen men det funkar även med bikarbonat/citronsyra/ättika (bara googla så hittar du många beskrivningar på hur man doserar). Själv använder jag ofta ättika som mjukmedel det rengör maskinen samtidigt. så den håller längre vanliga mjukmedel geggar igen maskinen men jag använder det ändå ibland på vissa plagg alla mår inte bra av mjukmedel ex. syntetkläder får kortare livslängd.

Meta4
2019-04-06 07:10
#4

Googla dryer balls, de går att köpa på Amazon. Man kan göra sina egna (ej tovade). Gör nystan av yllegarn, storlek tennisboll. Vira garnet HÅRT, fäst ändarna ordentligt. Jag syr ofta runt bollarna med stark tråd . Jodå, jag har haft en del uppnystade (exploderade) bollar. Tovade lammullsbollar är bäst. Mina är från Nya Zealand.

Meta4
2019-04-06 07:13
#5

Glömde att säga att ättika år toppen som sköljmedel, håller med Åsa S. Nej, din tvätt luktar inte ättika😉

Niklas
2019-04-08 13:47
#6

Jag tror att man riskerar att lura sig själv lite om man använder parfymerat sköljmedel. Jag vill att mina kläder ska lukta rent och gott av sig själva när jag har tvättat dem. Gör de inte det vill jag veta det så att jag kan göra något åt det. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Forest]
2019-04-09 09:53
#7

Vad har ni för slippa statiska kläder? Har provat ättika och tyckte att jag fick stötar av allt jag tog i. Katten ville inte bli klappad öht o det för står jag med dom blixtar jag ger honom 😕 Jag har alltid haft problem med detta o jobbar i butik gör att jag ger även kunderna en stöt, känns ju inte så seriöst att man stöter på alla 😉😉

Upp till toppen
Annons: