Annons:
Etiketterövrigtproblemlösning-och-frågor
Läst 1215 ggr
Caeli
2/17/19, 11:45 AM

Getingbo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta getingbo har jag plockat ner idag! Det satt långt in på våran vind och var cirka 60x40x40 centimeter och byggt runt en tvärbjälke. Riktigt vackert faktiskt! Men, men… Några ovälkomna inneboende vill jag inte ha och bygglov hade de för den delen inte heller sökt…!😁 Nu vill vi ju självklart inte att de ska börja bygga på nytt när det blir sommar. Har därför droppat pepparmyntsolja i hörnan och hoppas att det hjälper. Någon som har något annat bra tips på hur man avskräcker getingar att komma tillbaka?

  • Redigerat 9/14/20, 11:58 AM av Niklas
Annons:
Caeli
2/17/19, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild på hur det såg ut invändigt!

Herveaux
2/17/19, 11:51 AM
#2

Googlade lite och hittade ett tips på hur man kan lura getingarna att tro att reviret redan är upptaget:
https://www.alltomtradgard.se/skramma-bort-getingar/


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tant Grön
2/17/19, 11:53 AM
#3

Ättika är bra att spraya på, då bygger dom inte där. Det måste upprepas då och då.

Caeli
2/17/19, 3:55 PM
#4

#2 En hängande papperspåse - det var ju en annorlunda idé! Visste inte att getingar var så lättlurade! 😀 #3 Ättika kanske också kan vara ett alternativ! 🙂 Tack båda två!

[Forest]
2/25/19, 9:46 AM
#5

Det såg mäktigt ut visst är dom duktiga på bygga.😃 Vi spraya ättika förra året runt fönster och runt balkongdörr för att förhindra att dom kom in.  Det tror vi hjälpe för vi fick in lite förre efter ättikan och vi spraya nytt varje söndag 😃Men detta med påse ska jag verkligen testa i sommar. Vi har katter dom tror att getingar är väldigt roliga att fånga 😮

Caeli
9/13/19, 9:53 PM
#6

#2 Testade påstricket och det fungerade! Vindsutrymmet har varit getingfritt i sommar!😄

Annons:
Herveaux
9/14/19, 8:27 AM
#7

#6 Kalas! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: