Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 900 ggr
MonicaLagerquist
2018-11-17 19:57

Hemliga meddelande bakom skåp

Har ni hittat eller lämnat några meddelande bakom skåp och inne i väggar när ni byggt om?

När jag var med och byggde min systers hus sent 70 tal skrev vi meddelande i mellanväggarna och lämnade även en dagstidning inne i en vägg.

Nu när de renoverade för något år sen hittade de tidningen och texten.

Nu har vi skrivit på väggen där vi ska montera skåpen sen.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Tant Grön
2018-11-17 20:06
#1

Skulle hjälpa en äldre dam att städa. Såg då att golvlisten var lite lös, det var en skarvbit och den ramlade loss. Under den hittade jag ett papper. Mins inte nu vad det stod på den.

starhawk
2018-11-17 20:26
#2

Inte bakom nåt skåp direkt men på en plywoodskiva jag köpt till mitt MJ-bord står det "300 x 170 = 5 st". Har ingen aning om vad det syftar på, skivan är 2500 x 2500.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MonicaLagerquist
2018-11-17 20:37
#3

#2 Mysko meddelande .🤔

Stolt ägare till fem La permer

Spectabile
2018-11-17 21:55
#4

Ja, vi skrev inuti en mellanvägg när vi gjorde om, årtal och kanske något mer.  Vi satte också dit en tiokronors sedel och möjligen en femkronors sedel, hmm det var visst längesen.  Kul för den som hittar det någon gång. Utöver det ligger det ett par verktyg i en annan vägg haha.. det var dock ett misstag och vi hade inte lust att riva ner delar av väggen bara för det 😃

MonicaLagerquist
2018-11-17 22:08
#5

#4 Verktygen ligger ju bra där de ligger. Ni vet ju vår de är.

Stolt ägare till fem La permer

Dioramabyggare
2018-11-18 00:09
#6

#0: inte något hemligt meddelande men när jag för 35-40 år sedan hjälpte en före detta klasskompis renovera ett hus han och hans flickvän köpt hittade vi, när vi rev bort väggpanelen i ett rum, en sida från en dagstidning tryckt1934. Då kännde jag inte så lite av "historiens vingslag".

Annons:
Spectabile
2018-11-18 18:21
#7

#5 Ja, vi vet exakt var dom ligger, men vi kommer inte ihåg vad det var för verktyg 😃

MonicaLagerquist
2018-11-18 20:33
#8

#7 😂

Stolt ägare till fem La permer

[Forest]
2018-11-20 21:11
#9

Vi hyrde ett hus fd arbetarbostasdshus 4 olika lägenheter men gjorts om så vi hade hela nedre till bostad övre delen annan ingång hade barnen som hemligt o vi ett av rummen som torkrum till tvätten ☺ Vi hade ett skapligt stort uthus där gjorde vi iordning bättre till hönsen o här hitta vi foton o brev gömnda bakom en bräda. Barnen hitta även en mindre plåtlåda/burk med brev och gamla mynt. Allt detta visa vi ägaren och hon tyckte vi skulle behålla dom men vi lät la tillbaka allt. Tidningar hitta vi också men dom rama jag in och dom lämna vi kvar. Tyvärr vart det inga nya hyrestgäster efter oss ny köpare på gården missa tömma systemet vatteneliment så det vart vattenskador o det har dom inte fixat än 13 årsen vi bodde där. Men tror tavlorna o skatterna finns kvar 😁

Upp till toppen
Annons: