Annons:
Etikettträdgård-och-växter
Läst 687 ggr
Liz85
11/6/18, 11:06 AM

Blommor till flera = delbar bukett, tips?

Jag funderar på att närmare jul ge en grupp personer varsin liten blomma. Exempelvis en ros eller någon annan julig blomma till var och en. Det är omkring 15 personer. Hur gör man bäst för att få en "delbar bukett" och vad är priset som jag kommer att få räkna med minst. Någon om vet på ett ungefär och/eller har tips på en bra blomma?

Annons:
Bjallstal
11/7/18, 1:17 PM
#1

Amaryllis är en fin och julig blomma, behövs inte mycket för att det ska bli fint med en amaryllis och lite annat grönt till

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Sammet1
11/7/18, 7:12 PM
#2

Många matbutiker har buketter med snittblommor till extrapris i samband med stora helger. Ett 10-pack rosor kan kosta så lite som 40-50 kr, om man har tur. De är kanske inte av bästa kvalitet, men håller ju ett tag. Ett tips är att köpa en kvist brudslöja eller liknande utfyllnadsväxt att binda ihop med varje ros, det ser lyxigt ut för ganska liten peng. 

Blomsteraffärer har förstås blommor med bättre kvalitet, men då brukar priset vara därefter också. Om du har möjlighet kan det löna sig att kolla på större växtbutiker, typ Blomsterlandet eller Plantagen, efter både snittblommor och utfyllnadsväxter. De ligger i regel mellan matbutiken och blomsteraffären i både pris och kvalitet.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Tant Grön
11/7/18, 7:25 PM
#3

Tänkte också matbutiker. Såg att dom börjat sälja tulpaner. Det kan bli snyggt tillsammans med något grönt från blomsteraffären.

Liz85
11/8/18, 1:32 AM
#4

Tack för tipsen! Ska kika runt lite på mataffärerna och så och se vad jag hittar här. Det där med brudslöjan till var en bra idé som jag inte tänkt på själv.

Upp till toppen
Annons: