Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 969 ggr
Juwel34
10/25/18, 10:17 AM

Råd av dekorplast och kakeldekor

Hej! Jag och min sambo har nyligen hyrt ett hus som möjligtvis ska säljas nästa år.  Detta innebär att vi inte kan måla om det som vi skulle ha velat och jag fick då tanken på dekorplast och kakeldekor.  Har ett par frågor som ni gärna får svara på:

1. Hur ser kaklet ut under dekoren när man sedan drar av den efter en längre tid? Blir den förstörd eller ser den ut som från start?

2. Kan man använda sig av dekorplast på dörrar, lister etc, i trä? Kommer träet ta stryk eller är dekorplasten skonsam mot träet? 

3. Om man vill använda sig utav dekorplast på en redan liggande plastmatta, kommer plastmattan ta stryk eller kommer den se fin ut när dekorplasten ska av? 

Tack på förhand för svar! :)

Annons:
Juwel34
10/25/18, 12:56 PM
#1

Och hur bli en köksbänk efter dekorplast? Vår köksbänk är varken i trä eller sten så jag antar att det är någon plast.

Tant Grön
10/25/18, 2:55 PM
#2

Kan du inte helt enkelt låta det sitta kvar när du säljer, så får köparen fixa det?

Surpan
10/26/18, 7:39 AM
#3

Om det bara handlar om ett år eller till och med mindre så hade jag nog bara levt med hur det ser ut idag. 🙂

/Surpan

Juwel34
10/26/18, 3:31 PM
#4

#2 det är inte jag som ska sälja :)

Juwel34
10/26/18, 5:45 PM
#5

# 3 det är inte säkert att det kommer att säljas så vi kan få bo kvar en längre tid :)

Tant Grön
10/26/18, 6:38 PM
#6

I så fall är det ju bäst att fråga ägaren innan du gör något. Har han sagt att ni inte får måla om?

Annons:
Juwel34
10/27/18, 5:45 PM
#7

#6 ja det är väl självklart att jag ska fråga ägaren innan jag gör något, men det skadar väl inte att be om råd tänkte jag

Caeli
10/28/18, 4:59 PM
#8

Skulle tro att det beror väldigt mycket på kvaliteten på dekorplasten - det finns ju flera olika fabrikat. Men om det står i anvisningen att det lätt kan plockas bort så hade jag nog vågat prova på kakel i alla fall. Är ju ganska tåligt material och klarar lite skurande om klistret skulle fastna. Trä låter lite mer tveksamt och plastmattan likaså… Men du kan kanske prova med en liten bit på ett undanskymt ställe och låta det sitta några veckor? Sedan kan man ju hoppas att hyresvärden tycker att förändringen blev till det bättre. Då kanske du inte behöver ta väck det vid eventuell flytt!😀

Upp till toppen
Annons: