Annons:
Etikettövrigt
Läst 1012 ggr
Rosen82
2018-10-13 22:07

Vita lakan

Missade bädda sängen idag på morgonen och min lilla hund löper så det är röda fläckar på det vita lakanet. För att dom ska försvinna helt kan jag använda vanish? Hur gör jag då måste jag stryka det på fläckarna eller kan jag hälla det i tvättmaskin facket och det försvinner vilket är bäst?

Annons:
Stallmima
2018-10-13 23:12
#1

Om du sett reklamen så gnugga in på fläcken först och sedan i maskinen, hoppas det funkar för dig och lakanet blir rent  👍

Pia-69
2018-10-14 00:24
#2

Skölj i rikligt med kallt vatten, tvätta sedan i maskin som vanligt, vanish om du vill!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Tant Grön
2018-10-15 11:47
#3

Moderna tvättmedel tar väl sådana fläckar.

Maria
2018-10-18 06:24
#4

Det bästa sättet att få bort blod är med kallt vatten har jag fått lära mig så kanske det kan funka att lägga i blöt innan man tvättar och använder Vanish?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Vixxen
2018-10-19 01:00
#5

#4 Bra tips Maria!

[Forest]
2018-10-26 19:16
#6

Vi har tre löptikar och dom sover alla i sängen så det blir lite små fläckar. Dom har tikskydd men två av dom är duktiga på ta av sig dom till o från. Jag gör så här

Sprayar på Via fläckbortagningsmedel låter det vara så ca 30 min väntar på första maskinen ska bli klar. Tar sedan Vanish i förtvätten sen kör jag normalt dosering med tvättmedel. Våra blir rena även täcken som fått fläck på. Jag blötlägger inte här är det min man som står för tvättningen men mer fläckar tar jag gärna för se före o efter snabbare 🤫

Annons:
Upp till toppen
Annons: