Annons:
Etikettteknik-och-media
Läst 2009 ggr
Mia-45
9/23/18, 3:31 PM

Hur mycket el?

Hej på er

Vill ställa en liten fråga här inne. 
Hur mycket betalar ni i elförbrukning ni som bor i en etta på ca 30 kvm?
Min son får nu betala 700 kr i månaden. 
Det enda som står på är hans dator och nån lampa, dygnet runt. 
Och det är samma som hemma hos mej men jag bor på 62 kvm och betalar MAX 300 i el på en månad. 
Detta stämmer inte. 😕

Annons:
Maria
9/23/18, 4:01 PM
#1

Kan det inte variera en del beroende på bolag?

Vad som brukar dra mest är väl kyl/frys och spis gissar jag. Räknar han in nätavgiften? Är värmen elburen?

Kanske han borde kolla med sina grannar också så att det inte har blivit något fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
9/23/18, 4:47 PM
#2

Verkar som att ni har olika avtal. Kolla vad han ska betala per kw.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Caeli
9/23/18, 5:26 PM
#3

Låter mycket. Är värmen inräknad i den summan? Har han inte redan fixat ett bra elavtal kan man göra här: https://www.elskling.se Förlänger aldrig mitt avtal utan att kolla upp priserna och erbjudanden på Elskling!😀

Mia-45
9/23/18, 5:42 PM
#4

Han och jag har precis samma avtal. 

Innan har han som sagt haft fakturor på 300-400 kr per månad. Men nu 700!!
Kollade fakturan hos honom nu och han drar över 300 kwh per månad!! Både på användning av elen och själva överföringen. Den hänger väl ihop med hur mycket el man använder. 
Han har prövat med att stänga av både dator och lampa på nätterna i några månader nu men inget sänker elförbrukningen. Så nåt är galet. 
Inte så lätt för honom att fråga de andra när han har ångest och social fobi. Men jag får hjälpa honom med detta.

beem
9/23/18, 10:03 PM
#5

Gammal kyl, frys drar mycket ström. Kan det var de som drar så mycket.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Aleya
9/24/18, 4:59 AM
#6

#5 tänkte mer på om du kanske har rörlig och han fast. Sen beror det också på när man tecknade avtalet vad man har för pris

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mia-45
9/24/18, 6:24 AM
#7

#5 Nä tror inte det men ska kolla upp det. 
Lustigt att det bara blev dyrare så hux flux…från den ena månaden till den andra. 

#6 Vi har båda rörligt. Och vi tecknade ungefär samma tid då jag då passade på att byta från Eon. Vi har samma priser på våra fakturor. 
Så det är nåt som inte stämmer i detta.

Niklas
9/24/18, 10:09 AM
#8

Kolla om kommunen har någon energirådgivare om det inte löser sig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

beem
9/24/18, 12:01 PM
#9

#7 Man brukar kunna gå in på hemsidan där man har avtalet. Ev. kan du se där hur förbrukningen ser ut under perioden och om det plötsligt ändras under en viss period/vecka osv.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mia-45
9/24/18, 3:52 PM
#10

Har pratat med bolaget som har elen. De tycker med att hans kwh är för många. Med tanke på att det är en etta.
Så nu har vi gjort en felanmälan på själva bostadsbolaget så de får ta dit en elektriker som mäter upp vart det kan dra så mycket.

Maria
9/24/18, 3:53 PM
#11

Vad bra. Spännande att höra vad de kommer fram till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
9/24/18, 4:33 PM
#12

#10 Så bra. Jag hoppas det löser sig.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

MonicaLagerquist
9/26/18, 3:56 PM
#13

Bra att ni kollar upp det.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Bjallstal
9/27/18, 9:03 PM
#14

Min el går på ca 75:- månaden. Bor i en tvåa på 46 kvadrat. Playstation och tv på standby om det inte är igång

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Grace2009
11/11/18, 5:24 PM
#15

Tycker också förbrukningen låter väldigt hög. Jag bor i en tvåa och bränner 120-140 kwh i månaden när jag är själv. Uppdatera gärna när ni fått reda på orsaken!

Mia-45
11/11/18, 5:38 PM
#16

#15

Hyresvärdens vaktmästare med elektriker vart uppe hos min son för 1 vecka sedan. Och elektrikern tycker med att det är alldeles för hög förbrukning. 
Så vi vart nere på bolaget han får sin el ifrån och fick ut lista med förbrukning och elmätarnummer. 
Så detta nummer ska kollas på hans mätare och se om det stämmer med det som tillhör lägenheten. 

Gör det detta så ska kyl och frys bytas ut. 
Alla som vart hos sonen i och med detta säger att det är nåt galet. INGEN annan etta drar lika mycket, sa vaktmästarna.

MonicaLagerquist
11/11/18, 5:39 PM
#17

Hoppas att det löser sig.

Stolt ägare till fem La permer

Mia-45
11/11/18, 5:42 PM
#18

#17

Tack…det gör det så småningom. 😃

Upp till toppen
Annons: