Annons:
Etikettinredning-och-design
Läst 1262 ggr
eli1991
2018-08-13 19:55

Hur underlättar du vardagen

Håller på att gå in i väggen som jämt och ständigt…. Fick idag hem min robotdammsugare som både skurar och dammsuger. Än sålänge grymt impad. Skriver matsedel och veckohandlar, får hundmaten fraktfritt hem till dörren, gör matlådor. Vad gör ni för att underlätta i eran vardag? Vad som helst ☺️

Annons:
OlgaMaria
2018-08-13 20:02
#1

Handlar maten via datorn. Köper sallad på påse och övriga ingredienser så att man lätt kan göra en god matig sallad.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MonicaLagerquist
2018-08-13 20:23
#2

Gör storkok av mat och fryser in

Stolt ägare till fem La permer

[Forest]
2018-08-13 21:37
#3

Storhandlar köper vissa färdigt som wokgrönsaker,köttbullar,korv.  Då jag inte gillar äta så mycket kött men gör det till övriga i familjen så är det skönt att iband bara ta potatismos o korv/köttbullar 😉 Gör i regel alltid mer mat än tänkt så man får matlådor dessa äter mannen när han är själv, han är inte så bra på laga mat 🤫

Surpan
2018-08-14 09:03
#4

När det är riktigt stressigt hemma brukar vi handla genom telefonen på söndagskvällen och få hemleverans på måndagen. Det underlättade massor när sonen var nyfödd och man verkligen inte orkade flänga omkring. Ofta äter vi också dyra men enkla rätter för att spara tid och energi, till exempel sallad (på påse) med massor av ostar eller pizza med salami och lufttorkad skinka. Rätt ofta äter vi också färdigmat. Innan barn så blev det ibland bara en baguettebit med något gott pålägg om man verkligen inte orkade laga mat. Nu blir det en del halvfabrikat när energin är låg.

Jag gör också så många ärenden jag kan på arbetstid för att spara tid efter jobbet.

/Surpan

Niklas
2018-08-14 13:15
#5

#0. Vad är det för dammsugare du har som moppar också?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

eli1991
2018-08-14 13:47
#6

Cleanmate s800 ☺️

Annons:
Niklas
2018-08-14 15:20
#7

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Thiah]
2018-08-14 17:29
#8

#6 funkar den på mattor? Alltså att dammsuga

eli1991
2018-08-14 19:52
#9

Den tar sig över tunna mattor men skulle säga att mattor tjockare än 1cm har den svårt för.

Caeli
2018-08-14 20:40
#10

När jag bodde själv försökte jag att inte stöka till det. Dvs inte låta saker ligga framme utan ställa tillbaka dem på sin plats direkt. Då slipper man röran och det tråkiga "plocket". Fungerade fint då men inte alls lika bra nu när vi är flera i hushållet…😄 Tror på det där med var sak på sin plats och att inte ha så många prylar. Effektivt men ack så svårt…!

[Devya]
2018-08-21 15:39
#11

Jag ser till att dammsuga varannan dag och gör rent i diskhon efter att jag har använt den. Det underlättar jättemycket sen då jag städar ordentligt om helgerna. Det blir aldrig riktigt stökigt här hemma sedan jag började dammsuga varannan dag.

[Tuulikki]
2018-08-22 15:53
#12

Var sak har sin plats, plockar lite varje dag och har inte mängder av onödiga prylar och prydnadssaker. Städar efterhand i köket t.ex under tiden pastan kokar så jag slipper all disk och bröte sen. Ser till att hålla prydligt och snyggt så slipper vi göra allt på en gång en gång i veckan🙂Gör flera portioner mat så det blir matlådor. Skriver lista innan vi handlar.
Har plastbantat och rensat köket så det finns inte så mycket att grisa ner.

Upp till toppen
Annons: