Annons:
Etikettövrigt
Läst 1775 ggr
[Forest]
2018-07-29 17:23

Låter ni etikettmärkten vara kvar?

Jag har funderat på varför låter många klistermärken vara kvar på äldre/nya porslin glas mm? Jag tycker ett klistermärke inte är så snyggt jag behöver inte veta jaha den snygga skålen är Orrefors eller mormors skål är Ekenäs J O Lake för att gilla den. Ser ofta på kaffekoppar vinglas mm att märket sparats betyder det att folk inte andvänder kopparna vanligtvis eller diskar man inte dom där klistermärket är? Själv tar jag bort sånt även på mormors skål som jag har fått :)

Annons:
Honestyisdead
2018-07-29 17:26
#1

Har bara lappar kvar på märkessaker som inte används.

Carmarino
2018-07-29 17:40
#2

Märkena brukar försvinna när man diskat sakerna några gånger, men det är ju under förutsättning att man använder dem rätt mycket. Dessutom är det ofta svårt att få bort dem utan att det blir fula märken, så därför är det lika bra att de får sitta kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Forest]
2018-07-29 22:34
#3

2 Jag tycker inte det är svårt varmt vatten diskmedel gnugga så är allt borta även klister rester. :) Jag tycker inte märket framhäver föremålet så här pillar bort allt sånt. En envis har jag behövt ta till lite mer för få bort,men lyckades få bort det helt :-) Dyrare prydnadssaker som vi har är signerade /stämplade om folk vill kolla vem det är som gjort den etiketten är pust väck ;)

Carmarino
2018-07-30 09:59
#4

#3 Det varierar beroende på hur etiketterna är fästa. Vissa sitter så hårt fast att det inte funkar med varmt vatten och diskmedel. Vill inte använda svinto, för då repas glaset, så då får etiketterna sitta kvar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vixxen
2018-07-30 19:31
#5

Skulle man någon gång sälja det porslinet är det en fördel om etiketten är kvar.

[Forest]
2018-07-31 15:47
#6

5. Så långt tänker inte jag men antar det är viktigt om man säljer på tradera eller liknande sätt. Porslin brukar väl ha stämpel på sig nya som äldre?  Glasen ser jag inga stämplar på inte på våra orrefors inermezzo iaf 😃

Annons:
Scorpio97
2018-08-01 14:30
#7

Jag tar bort klistermärken, tycker inte det är snyggt. Även om det kanske påverkar vid en eventuell försäljning. Jag har hellre fin porslin så länge jag äger den än att störa mig på klistermärken hela tiden bara för att det är en fördel om jag vill sälja :)


//Jessie

[Thiah]
2018-08-05 09:19
#8

Nått inrednings program för länge sen sa dom just att bara snobbar har kvar etiketterna för att visa att dom köpt dyr saker. Lite som skryt alltså De riktigt kunniga ser skillnad ändå… Jag avskyr de där bleka, urtvättade lapparna som prompt ska sitta kvar på allt…

Honestyisdead
2018-08-05 12:28
#9

#8 Tror dom flesta som har kvar dom faktiskt har det för lättare försäljning. 

Mina är inte urtvättade hehe :)

[Devya]
2018-08-21 15:42
#10

Jag tycker det ser ofräscht ut om etiketterna finns kvar så de tas bort direkt. :)

Maria
2018-08-21 20:51
#11

Det beror väl lite på var det sitter också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: