Annons:
Etikettbygga-och-renovera
Läst 1225 ggr
Rosen82
7/12/18, 9:02 PM

Renovering

Bor i en hyreslägenhet och här har jag bott i 13 år och ingenting har gjorts..Enligt mina grannar har man inte gjort något på säkert 20 år. Mitt golv i vardagsrummet behöver fixas, fönster, badrum, kök Ja det mesta behövs fixa. Tror ni att ni att företaget jag hyr från godkänner detta. Vet att en person har flyttat in i första trappuppgången och fick totalt renoverat då borde dom kunna vara snälla mot mig också som aldrig klagar

Annons:
Rosen82
7/12/18, 9:03 PM
#1

Och att dom gör det menar jag så att jag inte behöver renovera

Stallmima
7/12/18, 9:07 PM
#2

kontakta hyresvärden och se vilken tidsintervall renoveringar brukar göras, vid en renovering så kan du räkna med höjd hyra pga ökad standard skulle jag tro

Rosen82
7/12/18, 9:17 PM
#3

Men om inget har gjort på 20 år så kan väl inte hyran höjas så mycket

beem
7/12/18, 9:31 PM
#4

Det kan nog variera mycket beroende på hyresvärd.  Jag har läst att det kan ligga mellan 10 - 15 år innan de är skyldiga att reparera. 

Börja med att göra  en lista över vad du anser ska åtgärdas. Sen kontaktar du hyresvärden och begär  ett möte.  Då får du klara besked vad som kommer att hända.

Om detta inte lyckas tycker jag du ska kolla med grannarna och höra deras synpunkter. Försök  gå samman och ställa krav.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
7/13/18, 8:21 AM
#5

Hyresgästföreningen kan säkert hjälpa dig med frågor om hur du bör gå tillväga och stötta dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
7/15/18, 9:06 AM
#6

Eller så kan hyresvärden anse att man får bestämma själv när man ska åtgärda. Om ni har bofond

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: